Ga naar inhoud

Konijn kan niet tegen groenvoer


Jillybean

Aanbevolen berichten

Hee,

De titel zegt het al, mijn konijn kan neit tegen groenvoer.. telkens als hij een mini stukje krijgt van groenvoer krijgt hij meteen diaree en natte aan elkaar geplakte donkere keutels :s dat is gelukkig snel over na een flesje hooithee. Weet iemand misschien hoe ik kan zorgen dat hij er tegen kan? bv een bepaalde hoeveelheid geven ofzo? ik vind het namelijk zonde want het is gezond om groenvoer te eten lijkt mij ;o

Ik geef hem altijd een mini stukje ongeveer een postzegeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In gedroogde vorm gaat papaya en brandnetel niet goed, maar wel: paardenbloem, weegbree, erwtenvlokken (niet te veel), enchinacea, luzerne ruiten (1 per konijn per dag), kamille, bloemen mix (Goudsbloemen, Hibiscusbloemen,

Kamillebloemen, Rozenbloemblaadjes, Madeliefjes, Hopbloemen, Korenbloemen, Kaasjeskruid = Malvabloemen , rozenbloem, Sleutelbloem en zonnebloemblaadjes), kruiden mix (Peterseliesteeltjes, selleriesteeltjes, kervelsteeltjes, oregano en tijm), rode bieten en erwtenkruid.

Verse kruiden gaat goed: citroenmelisse, peterselie, selderij, oregano, tijm, munt, aardbeien bladeren, paprika bladeren, wilgentak met bladeren.

Kruidenhooi: rozenbottel, kamille en JR Farm bergweide hooi (weet niet welke kruiden erin zitten).

Verder krijgen ze 1x per maand nogiets wat goed gaat:

- JR FARMY's Grainless Goudsbloem-Kaasjeskruid: groente, zaden, plantaardige nevenproducten, goudsbloem, kaasjeskruid.

- JR Farm Grainless Hooi-klok bibiscus: groente, zaden, plantaardige nevenproducten, hibiscus.

Er is dus nog genoeg om uit te kiezen ;)

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Indaad er zijn genoeg andere dingen

In gedroogde vorm gaat papaya en brandnetel niet goed, maar wel: paardenbloem, weegbree, erwtenvlokken (niet te veel), enchinacea, luzerne ruiten (1 per konijn per dag), kamille, bloemen mix (Goudsbloemen, Hibiscusbloemen,

Kamillebloemen, Rozenbloemblaadjes, Madeliefjes, Hopbloemen, Korenbloemen, Kaasjeskruid = Malvabloemen , rozenbloem, Sleutelbloem en zonnebloemblaadjes), kruiden mix (Peterseliesteeltjes, selleriesteeltjes, kervelsteeltjes, oregano en tijm), rode bieten en erwtenkruid.

Verse kruiden gaat goed: citroenmelisse, peterselie, selderij, oregano, tijm, munt, aardbeien bladeren, paprika bladeren, wilgentak met bladeren.

Kruidenhooi: rozenbottel, kamille en JR Farm bergweide hooi (weet niet welke kruiden erin zitten).

Verder krijgen ze 1x per maand nogiets wat goed gaat:

- JR FARMY's Grainless Goudsbloem-Kaasjeskruid: groente, zaden, plantaardige nevenproducten, goudsbloem, kaasjeskruid.

- JR Farm Grainless Hooi-klok bibiscus: groente, zaden, plantaardige nevenproducten, hibiscus.

Er is dus nog genoeg om uit te kiezen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan 1 van de rammen ook niet goed tegen groente. Bij hem gaat het alleen goed als hij het maar zo af en toe krijgt.

Zolang ze goede biks krijgen en genoeg hooi eten maak ik me er verder niet zo druk om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .