Ga naar inhoud

Beetje ongerust, was is dit?


ShinLi

Aanbevolen berichten

Zonet even bij mn nijnen wezen kijken, Gwyn en Freya lagen even lekker languit in het zonnetje genieten. Ik vond het tijd voor een check-up, wat me direct opviel is dat Freya alles wel toeliet zonder weg te lopen. Normaal zijn ze er niet zo van gesteld dat ik aan ze zit te porren en voelen enzo :mdr:

Omdat Freya zo rustig was voelde ik ff onder de staart, was me al eerder opgevallen dat het was vies was eronder. Maar tot mijn schrik voelde ik ook wat korstjes om haar plasser heen. Handdoek gehaald en haar even naar binnen gehaald om het beter te bekijken. Rond haar staart was het inderdaad wat vies, bruinig, dus dit heb ik weggekamd, dit liet ze ook rustig toe.... En ik heb even een foto gemaakt van de korstjes, omdat ik jullie mening ook even wil weten. Freya is nu zo'n 3 jaar oud. http://i116.photobucket.com/albums/o6/shinligfx/ef51549a.jpg

Kan dus eventueel vanmiddag nog naar de dierenarts naar open spreekuur, anders word het morgenmiddag.

aangepast door ShinLi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat op de foto lijken mij echt korstjes rond de plasser. Het bruine wat in haar haren zat was inderdaad wat opgedroogd vuil/poep achtig, maar ze is nu niet aan de diarree... het lijkt er op dat ze zich niet goed schoon houdt van onderen. het vieze zie je een klein beetje rechtsboven op de foto bij haar poot. Ze heeft tot mijn weten nu maar één keer diarree gehad, dat kwam omdat mn moeder ze een klein beetje witte kool had gegeven >.>.

Ik heb Gwyn ook ff onder de staat gekeken en die was prachtig schoon.

Kan altijd ff proberen het wat schoon te maken, om zeker te zijn dat het geen korstjes zijn.... maar ik denk t wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn zich daar niet goed kan schoonmaken, zou je ook blindedarmkeutels moeten vinden. Is dit het geval?

Is je konijn te dik, waardoor hij niet goed zich kan schoonmaken?

Misschien is het eenmalig en is het wat vastgekoekt zodat hij het niet eraf krijgt. Ik zou het schoonmaken en dan in de gaten houden of het wegblijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .