Ga naar inhoud

Floortje heeft een gat in dr neus


-oortjes!

Aanbevolen berichten

Ik ging zojuist mijn konijnen voer en hooi geven toen me opeens opviel dat Floortje een nogal vreemde bobbel op dr neus had, ik kon ook duidelijk een korst voelen. Ik heb haar dus met hulp van m'n zusje naar binnen gehaald en even beter bekeken. Het ziet er droog, zwart en kaal uit, alsof het al geheeld is ofzo, maar het is al donker en het viel toch wel erg op dus dat zou ik dan toch wel eerder hebben moeten zien...

Mijn ouders zijn werken en ik heb dus de dierenarts maar een mailtje gestuurd en hoop dat m'n vader maar snel thuiskomt. Maar een konijn van een vriendin is dus ook pas overleden, die had een wond aan d'r oor en dat zag er ook gewoon droog uit, maar die is daarna dus snel achteruit gegaan. Ik heb daar nog geholpen met dwangvoeren, maar dat konijn is daarna dus opgenomen, en weer terug thuis overleden. Twee verschillende dierenartsen wisten niet wat het was maar het was in ieder geval geen myx, maar nu ben ik bang dat mijn konijn dat ook heeft.

Ik heb nog een niet zo duidelijke foto, maar ik hoop dat iemand weet wat ik nu kan doen of me kan vertellen of dit heel erg is of dat het wel weer goed komt.

2ez1qfo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zit samen met 3 andere konijnen...

Maar m'n vader vind dat ik moet wachten met naar de dierenarts gaan tot m'n moeder thuis is(die komt om tien uur thuis en dan zit ik dus op school, dus dan kan het daarna pas). En de dierenarts mailde dat als ze gewoon actief is ik tot vanochtend kon wachten met langskomen. Ze is dus wel actief en eet gewoon maar het zit me gewoon niet helemaal lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dat in ieder geval vragen, in ieder geval of ze alvast wil bellen(is een beetje onhandig om nu zelf te gaan bellen omdat ik niet weet wanneer m'n moeder me kan brengen en m'n vader zie ik ook nog niet echt meegaan). Heb maar vier uur les dus ik ben om half 2 weer thuis, dan zou het misschien ook nog kunnen.

In ieder geval straks nog ff aan m'n vriendinnen vragen hoe het nu met hun konijnen is, want ze zeiden dat de andere een dicht oogje had en eentje die alleen zat kale oogjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De andere konijnen hebben geen wonden.

Ben net terug van de dierenarts, ze had het nog nooit gezien. Het is dus net alsof de huid open is gesprongen, een soort kratertje, je ziet echt een randje huid met daarop nog wat haar en dan dat zwarte wat een korstje lijkt. Ze heeft geen koorts, geen tandproblemen of zo, maar wel een bobbel ernaast wat dus waarschijnlijk een ontsteking is. Daarvoor heb ik antibioticum mee gekregen wat ik twee keer daags moet geven. Dinsdag moet ik terug komen naar dezelfde dierenarts zodat ze kan zien of het verbeterd is.

Ze zei ook dat ze er niet direct in wou gaan lopen "snijden" maar eerst maar eens kijken of het zo beter gaat. Mijt wou ze ook niet uitsluiten maar daar hebben ze pas nog druppels voor gehad en die moeten nog gewoon werken.

Ik hoop dus dat het nu beter gaat, maar als ik merk dat ze stopt met eten of moeilijk gaat ademhalen sta ik zo weer bij de dierenarts want dat had het konijn van m'n vriendin ook(maatje daarvan is nu ook heel ziek dus waarschijnlijk wel iets besmettelijks).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vroeg de DA ook als eerst, maar ze zitten hun hele leven al samen en vechten nooit. Toen ik thuis kwam en groentjes ging geven bedacht ik me opeens dat ze misschien geruzied hebben om een hazelnoot(heb een hazelnoten boom in de ren staan en ze zijn echt dol op dat spul wat om de nootjes zit), ze slaan altijd met de poten naar me kaar dan om het voor zichzelf te krijgen. Maar ik vind het een beetje vreemd dat ze er dan opeens zo'n wond van krijgt. Ze slaan al heel lang zo naar elkaar maar dat was nooit echt raak ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daarnet even geprobeerd foto's te maken, maar ze is een beetje bang voor me nu(moet dr steeds naar binnen halen voor de antibiotica) en m'n zusje is nou niet bepaald een natuurtalent met de camera. Alleen maar wazige foto's dus. Vanavond ga ik nog even proberen als ik de antibiotica heb gegeven om een goede foto te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gisteren niet meer gelukt een foto te maken, ik ga het straks na het eten nog even proberen, er zit nu wel een wit randje omheen. Maar ik ben net terug van de da en de antibioticum heeft niets geholpen.

We hebben nu diverse opties, namelijk:

- onder narcose het aan laten prikken en als het een abces is kan het behandeld worden(de narcose en het openen van het abces wordt dan 20 euro, dan nog per uur hoe lang het duurt, maar het is dus niet zeker of het een abces is en wat er gedaan moet worden als het geen abces is)

- een röntgenfoto laten maken(sowieso al ongeveer 50 euro, en dan heb je alleen een röntgenfoto, misschien is daar wel niets op te zien), mogelijk is er een stukje hooi o.i.d. via haar mond daar terecht gekomen en nu gaan ontsteken

- afwachten en iedere 3 à 4 dagen voelen of de bobbel groter wordt en of ze niet afvalt. Dit lijkt de da en ons de beste optie, ze lijkt er echt geen last van te hebben en we willen haar niet te veel stress aandoen door haar steeds naar de dierenarts te slepen. Als het dan erger wordt kunnen we direct naar de da, maar misschien geneest het wel uit zichzelf. Maar dan heb ik nog het probleem dat Floortje geen tam konijntje is en ik haar dus wel 2 keer per week moet voelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk idd dat het nieuwe huid is, maar heb eigenlijk geen idee wat voor kleur haar huid moet hebben...

Die bult kan niet echt uitleggen hoe groot die is, maar ongeveer ter grootte van een doperwt, ook rond. Je kunt het ook wel zien als je d'r van voren bekijkt, dan zie je dat het ongelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .