Ga naar inhoud

Mijn konijntje!


stephanie1301

Aanbevolen berichten

Hallo,Een tijdje geleden ben ik lid geworden van Bunny bunch, mijn konijn Max was toen pas overleden. Lizzy mijn andere konijn was al ziek vanaf januari. Lizzy is een vrolijk konijn, ligt graag in het gras en eet goed hooi, brokjes,konijnen snoepjes, wortel en witlof. Ook drinkt ze goed. Ze is nieuwsgierig alert en word graag geknuffeld en geaaid. Zo is Lizzy nu, en nu denk je wat is er dan mis met haar. Als Lizzy zit is er eigenlijk helemaal niks mis. Maar zodra ze wilt hupsen gaat het mis en verliest ze haar evenwicht en valt ze om en liggen haar achterpoten naar een zij kant. En sleept ze haar poten door het zaagsel. Zet je haar recht is het weer goed.Beide poten vertonen reactie als je ze aanraakt, en als ze even kan stampt ze met ze.We hebben vanalles geprobeerd, we zijn naar 3 dierenartsen gegaan en hebben ook contact gehad met de 4 de van wilhelmminapark in Utrecht.Lizzy is 7,5 jaar en misschien denken de meeste nou ja heb er vrede mee ze is oud mogen worden. Als Lizzy pijn zou hebben of niet meer zou willen eten zou de keuze `makkelijker` zijn geweest. Maar zoals ik haar boven omschrijf is ze nu. Een konijn waarvan je zou denken huh daar is niks mis mee,

Een konijn wat niet meer wilt eten daar is wat mis mee. Mij geeft ze het gevoel dat ze wilt, en dat is niet omdat ik het graag wil.

Lizzy heeft al veel medicijnen gehad, en we hebben ook een foto laten maken waar niks op te zien was. Maar haar lopen word niet beter. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Soms denk ik we laten haar naar haar vriendje Max gaan om het zo maar te noemen. Maar als ik dan weer met de wortel kom en zie hoe ijverig ze hem op eet met zo veel smaak.Iedere keer als de arts ons weer medicijnen gaf ging het bergopwaarts. Maar even daarna ging het weer slecht. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.Hoe kan het in het begin als ik pas de medicijnen gebruik goed gaan en ineens slecht terwijl ik de medicatie nog precies hetzelfde toe dien?Als ik nu zo in de kooi kijk en ze zich aan het wassen is denk ik ze is gezond Panacure zijn we al heel lang aan het geven, en metacam, enrofloroxal drops en ciseral drops noem maar op.Ja niet allemaal tegenlijk, panacure wel.Ze heeft zelfs 2 spuitjes gekregen om spieren te versterken en vitamine B tabletten en injecties.Is er iets wat ik nog kan doen?

Ik weet niet wat ze wil, soms wenste ik dat konijnen effe konden praten ik wil doen wat zij graag wil dat ik doe. Maar dat is zo moeilijk want ik weet het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zo lees,heb je bijna alles al gedaan en als Wilhelmminapark al niet meer weet terwijl dat hoog aangeschreven staat....dan weet niemand het denk ik.

Je moet gewoon bij jezelf gaan nadenken of dit een konijnwaardig leven voor Lizzy is of niet?

En das een keuze die jij alleen kan maken,want jij kent je konijn het beste.

Heel veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad heel vervelend zeg! Ik zou het zo ook niet weten. Gezien de iets hogere leeftijd zou je misschien aan een hersenbloedinkje of infarct kunnen denken?? Waardoor het evenwicht en pootjes niet meer helemaal meewerken, omdat er in de hersenen iets beschadigd is, maar dat klopt denk ik weer niet met de wisselende effecten van de medicatie? Of iets met het evenwichtsorgaan, maar dan verwacht je niet dat ze met haar pootjes blijft slepen. Maar dit is puur giswerk (waar ik me misschien niet aan moet wagen, maar goed..)......

Waarvan hadden ze een foto gemaakt?

Mocht je het willen, ter info: De universiteit Utrecht heeft een aparte afdeling voor vogels en bijzondere dieren, waar konijnen onder vallen. Je hoeft niet doorverwezen te worden (met hond of kat wel), maar kunt ze direct benaderen. Hier wat info: http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedicine/NL/dierenklinieken/ukg/huisdiereigenaar/vbd/poli/Pages/default.aspx

Veel sterkte in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik het las dacht ik gelijk: EC! maar ja, ze krijgt al panacur. Als je bedenkt dat dit niet te genezen is en ze hier mee zal moeten leven, denk je dan dat het voor haar nog een fijn leven is? als ze er verder zelf niet mee zit en nog vrolijk en levenslustig is, zou ik haar niet laten gaan. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .