Ga naar inhoud

Me konijn heeft last van erge haaruitval met een soort witte korsten


leooooooooooo

Aanbevolen berichten

Goede avond,

Mijn konijn is 4 jaar oud. Het is een dwerg hangoor . Hij is grijs bruin van kleur.

Sinds 2 jaar heeft mijn konijn last van haaruitval. Dan kan je het echt met plukken eruit trekken. Op de meeste plekken zit dan al meteen nieuw haar maar soms zit er op de plek waar je het dan uit trekt geen haar. Dit groeit daarna wel weer aan. Daar zat dan altijd wel een kleine schilfering bij, maar nu heeft me konijn last van dikke plakaten met witte korsten. En me konijn verhaard ook niet twee keer per jaar maar als het weer aangegroeid is valt het er weer uit.

Nu is mijn konijn afgelopen week ook niet zo lekker geweest. Hij heeft heel de week niet gegeten niet gepoept en niet gedronken. Nu sinds twee dagen eet en drinkt hij genoeg. Gelukkig:-)!!

Weet iemand waar mijn konijn last van heeft ? En wat ik hieraan kan doen. Zou me konijn graag willen helpen.

Groetjes Leonie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is mijn konijn afgelopen week ook niet zo lekker geweest. Hij heeft heel de week niet gegeten niet gepoept en niet gedronken. Nu sinds twee dagen eet en drinkt hij genoeg. Gelukkig:-)!!

Dag Leonie, het is heel belangrijk dat je met een konijn dat een dag niet eet naar de dierenarts gaat. Wist je dat konijnen altijd eten tot hun beschikking moeten hebben, en dat ze wanneer ze langere tijd niet eten hun darmen kunnen stilvallen? Vaak sterven ze niet lang daarna. Je hebt geluk dat dat bij jou konijn niet is gebeurd!

Voor zulke huidproblemen zou ik ook eens de dierenarts bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .