Ga naar inhoud

Diarree


Crunch

Aanbevolen berichten

Hoi!

Schnibbels is al een weekje aan het langsgaan bij de DA, eerst omwille van een ontsteking. Daar kreeg hij antibiotica voor en hij was goed aan het genezen. Sinds een paar dagen eet hij veel minder, hij eet zijn droogvoer niet meer op en eet ook geen hooi meer. Hij heeft ondertussen last van diarree gekregen... Ik ben dan weer langs de dierenarts gegaan en ze hebben me 'Critical Care' meegegeven zodat ik hem als het nodig was dus kon dwangvoeren. Voor de diarree is het belangrijk dat hij weer hooi gaat eten maar dit raakt hij dus echt niet aan :s Nochtans ligt heel het hok vol zodat hij er meteen van kan nemen als hij zin heeft. Hij eet wel nog af en toe witloof, peterselie, paardebloemblaadjes, en basilicum. De diarree zelf blijft aanhouden, het verbeterde ondertussen al wel een klein beetje maar het zijn nog lang geen keutels. Heeft iemand tips hoe ik Schnibbels weer hooi kan laten eten? Drinken doet hij wel nog goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Critical care zitten behalve de nodige voedingsstoffen ook heel wat vezels.

Belangrijk is om met de CC zijn darmen in beweging te houden, zijn eetlust op te wekken en hem aan te laten sterken.

Probeer zo weinig mogelijk verse groentes te geven, deze zijn vochtig. Als het goed is gaat hij vanzelf aan het hooi beginnen.

Hooithee schijnt ook wel eens te willen helpen.

Antibiotica en pijnstilling kunnen inderdaad voor diarree zorgen. Vaak eten konijnen de BDK's ook niet als ze net op of net van de medicijnen zijn. Houdt hem goed in de gaten en ik hoop dat hij snel weer de oude is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .