Ga naar inhoud

veel darmkeutels!!!


silly1984

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb even een vraag.

Ik heb sinds 3 weken een nieuw konijntje vanuit de opvang.Hij is 3 a 4 mnd oud.Hij is al gecastreerd en geent,

alleen hij (rossi) heeft smiddags ontzettend veel darmkeutels die hij laat vallen,bijna het hele hok ligt er vol mee.Hij krijgt alleen hooi en echt nihiel sceince selective (heb de junior variant maar gekocht want de gewone is misschien wat te zwaar voor de maag)

Vandaag had ik per ongeluk het kooideurtje open laten staan en heeft hij de hele vloer onder gepoept met darmkeutels en overal geplast.Wat moet ik hiermee?

De DA zei alleen hooi laten eten nog 3 dagen aankijken en anders langs komen...

Ik vindt het vooral raar dat hij er alleen smiddags last van heeft en net gewoon weer keutels laat.

Ook krijg ik hem niet zindelijk lijkt het wel meestal bij alle andere konijnen die ik gehad heb ging het na 3 dagen meteen goed...

Ik hoop dat jullie een oplossing weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijntje is pas net bij je en zal nog moeten wennen aan de omgeving.

Hoeveel biks geef je precies? Misschien geef je toch wel te veel.

Krijgt hij nog iets van snoepjes, groente, fruit, knaag blokken etc? Dat zijn namelijk ook allemaal dingen waar hij op zou kunnen reageren.

Hoe lang terug is hij gecastreerd en geent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef hem echt alleen hooi geen fruit groente of iets dergelijks.En SS gaf ik maar 10 brokjes van dus kan niet teveel zijn.

Vanaf gistermiddag heeft hij geen biks meer gehad.En toch had hij er vanmiddag dus last van.

Toen we hem ophaalden was hij al gecastreerd maar denk rond de 2a3 maand dan.

Hij zit al bij zn vriendinnetje in het hok gaat ook allemaal goed ze wassen.likken en slapen samen dus dat kan geen stress zijn lijkt me.En als hij eruit is issie zo blij hij springt overal op vensterbank, bank alles! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef nu al 2 dagen alleen hooi en het gaat al beter gister had hij nog maar 1 BDK in het hok liggen.Hoop dat het ook goed blijft gaan als ik weer wat voer geef.Alleen hooi is ook zo saai...:mdr:

Maar dat leren ze zelf toch dat ze die moeten opeten?

Hij wil ik ook niet netjes in de plasbak plassen soms wel als ie net schoon is maar daarna gewoon overal in het hok moet elke dag de kooi schoonmaken:grrrrrr:

aangepast door silly1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb trouwens wel een pipetje in de nek gedaan anti parasiet van beaphar.Dat is ook tegen wormen, mijten en vlooien...

Die gaat bij de pinworm (en dat is de meest voorkomende worm bij konijnen) niet helpen. Daarvoor heb je echt Panacur nodig.

Als je het droogvoer weer gaat geven zou ik het even rustig aan opbouwen. Vind je weer die blinde darmkeutels dan geef je teveel en dan moet je weer minderen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het aantal darmkeutels wordt al wel wat minder gelukkig.

Ook valt me op dat hij erg veel drinkt , meer dan de helft van een grote fles met zo'n roos tuitje met balletje.Hij plast ook hele grote plassen (bijna net water)overal in het hok en niet netjes in de plasbak en als hij eruit gaat plast hij ook steeds ergens.Kan dit er wat mee te maken hebben, de buik lijkt ook wat gezwollen te zijn maar kan ook zo lijken omdat hij nog redelijk klein is...heb de DA al gebeld en kon konijn morgen laten nakijken maar ben altijd zo belachelijk veel geld kwijt dat ik het eerst aan jullie wil vragen:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .