Ga naar inhoud

stress?


juttakeh

Aanbevolen berichten

Hoi!!

We hebben ons nieuwe hok helemaal in orde en de nijnen kunnen nu lekker genieten! ^^

Zeker positief, want de nijnen wassen elkaar (vooral het Parel Stamper) en ze liggen languit rond te kijken en komen ons lekjes geven!

Toch vandaag doet stamper nogal rustig, eigenlijk te rustig naar mijn zin en de zin van mijn opa. Hij ademt heel snel en ligt de hele tijd neer (languit op zijn buik). Daarnet heb ik hem eens effe opgepakt en gekeken of er niets mis was, niets uiterlijk te zien...

Onze nijnen zitten nu nog maar 4 dagen in het hok, dus dacht ik dat het misschien de stress is? :s

Ik hoop dat het niets is, maar wou het toch nog eens even vragen...

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan van alles zijn, het was vandaag ook best warm, toch? Konijnen ademen wel vaker even heel snel, ik zou even in de gaten

houden of het zo blijft. Het kan ook zo zijn dat hij ziek is of pijn heeft. Je kunt proberen zijn temperatuur op te nemen, rectaal

het liefst, of, als je hem er heel goed in propt, met een oorthermometer. Met een oorthermometer zou ik een paar keer meten.

Dan kun je zien of hij koorts heeft. Een konijn heeft een lichaamstemperatuur van 38 graden, maar die kan wel in normale

toestand oplopen tot (tijdelijk) 40, als ze het warm hebben. Konijnen kunnen niet zweten, net als honden en raken daarom

hun warmte moeilijker kwijt. Een koelelement in een handdoek kan erg prettig zijn voor ze.

Als je denkt dat hij ziek is, moet je overwegen dat konijnen erg snel achteruit kunnen gaan en sterven. Dus ik weet niet of je

de mogelijkheid en de middelen hebt om naar de dierenarts te gaan, de spoedkliniek dan want het is avond, maar dat kan

noodzakelijk zijn. Ik weet niet hoeveel je weet van konijnen, maar de volgende symptomen geven reden tot bezorgdheid:

luid tandenknarsen, rommelende darmen/buik, niet bewegen, koorts, niet eten, niet keutelen, niet drinken. Een konijn moet

eten voor zijn overleving want als hij 12 uur niet eet, kunnen zijn darmen al stil komen te liggen en kan hij sterven. Dwang

voeren is dan een optie. Het kan trouwens ook net zo goed zijn dat je gelijk hebt en dat hij stress heeft door het nieuwe hok.

Dan zou ik niks doen en kijken of hij eet en keutelt de komende uren. Nou, hoop dat je er wat aan hebt, sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net eventjes gebeld naar mijn oma en zij wist me te vertellen dat Stamper ook kwam eten toen ze het eten bracht. Ik had ook de indruk dat ze vinden dat hij al een beetje levendiger is. Ik ga nu nog eventjes afwachten, omdat het nu al een beetje beter is. Hopelijk blijft het beter! :s Ik kan zelf pas dit weekend terug gaan kijken, dus kan niet zo makkelijk oordelen... Ik vertrouw op mijn oma en opa, want ze zitten daar echt in een paradijs bij hun! (dit is 'tijdelijk' tot ons huis er staat...)

Het was gisteren inderdaad erg warm en zo van de ene op andere dag eigenlijk, misschien dat Stamper minder goed tegen de warmte kan dan Parel en dan de stress van het verhuizen er nog bij...

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .