Ga naar inhoud

Gras


Rabito

Aanbevolen berichten

Ik heb net 3 nieuwe konijntjes, groot lotharingers, 3 maanden oud. Nu hebben we ze buiten in de ren gezet en ze begonnen direct van het vele gras te eten. Nu waren ze er niet aan gewend en ze nu zitten ze verstopt. Weet iemand wat ik hier zo snel aan kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel =)

Zal inderdaad de volgende keer eerst mezelf eens drie keer achter de oren krabben voor ik konijnen op gras zet. De andere twee zijn er doorheen gekomen, die heb ik vanochtend een klein stukje verzet, zodat ze weer een klein beetje gras konden eten. Ook denk ik dat ik ze de volgende keer eerst in een kleinere ren zet (ze hebben er nu een van vijf meter lang en een meter breed, ik geef ze graag de ruimte =D ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan ook op stenen

Gaan ze geen tunnels graven ?

Dank jullie wel =)

Zal inderdaad de volgende keer eerst mezelf eens drie keer achter de oren krabben voor ik konijnen op gras zet. De andere twee zijn er doorheen gekomen, die heb ik vanochtend een klein stukje verzet, zodat ze weer een klein beetje gras konden eten. Ook denk ik dat ik ze de volgende keer eerst in een kleinere ren zet (ze hebben er nu een van vijf meter lang en een meter breed, ik geef ze graag de ruimte =D ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer! Maar van gras krijgen ze gewoonlijk juist diarree? Ik begin met een handje per dag en voer de hoeveelheid op, elke dag een beetje meer. Nu zitten ze altijd op het gras en hebben nergens last van. (ook 3 groot-Lotharingers) Ze graven idd wel enorm, en dat kan snel gaan. Binnen een paar uur hebben ze een gang van meer dan een meter (Bij mij kan het geen kwaad, ze kunnen niet uit het konijnenstuk weg, dus mogen ze graven wat ze willen.

Heb jij draad onder de ren? anders kunnen ze in een half uurtje eronderdoor graven.

Veel plezier met je Lotharingers! Ik ben dol op het ras (zie mijn albums)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .