Ga naar inhoud

konijn heeft veel soep in oog


babsske

Aanbevolen berichten

hallo lieve bunny's,

mijn vraag aan jullie is het volgende.

De vlaamse reus truus van buiten, heeft last van veel soep in beide ogen. De dierenarts zegt dat het geen kwaad kan maar dat ik het wel in de gaten moet houden.

nu word het niet meer dat soep in zijn oog echter komt hij nu wel eens binnen om langs het binnen konijn te gaan zitten en dan likt en bijt het binnen konijn het mooi schoon. Truus vind dit erg fijn denk ik omdat hij dit elke dag even doet en nooit piept of kreunt of zichzelf wegtrekt.

veel haren rond zijn oog zijn ook niet weg gebeten zoals in andere discussies wel eens word genoemt.

echter kunnen deze 2 konijn niet samen in een hok of los lopen maar als 1 konijn in het hok zit kunnen ze niet zonder elkaar.

is dit probleem wat zich voor doet met het oog een probleem???als ik het goed in de gaten houd

groetjes babs

eigenaar van een klein dominant pooltje,

en eigenaar van een groete vlaamse reus (dankzij bunny bunch vriendjes)

aangepast door babsske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoeft niet altijd. Het kan ook gewoon een chronische infectie met een verder ongevaarlijke bacterie zijn. Als je DA echt zo KK is en de tanden en de traanbuis en dergelijke goed gecheckt heeft, dan kan het ook gewoon dat zijn. Dat kun je elke dag even schoonmaken met wat afgekoeld gekookt water en als het even wat erger is (zoals nu) dan zou je een weekje met AB-oogdruppels zoals Gentapolycort kunnen druppelen. Gewoon je DA bellen of je dat eens mag proberen. Als dat dan niet helpt, dat kun je altijd nog een keertje terug gaan om toch de traanbuis eens te checken met gekleurde oogdruppels of onder een roesje de tanden te laten checken op haakjes of een paar röntgenfoto's van het gebit te laten maken.

Maar let op: zodra je konijn andere symptomen krijgt, zoals minder eten, lusteloos of niezen of rode oogranden, geinfecteerd oog of een uitpuilend oog, dan wel meteen ingrijpen. Is het trouwens aan beide ogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hartelijk dank jullie allemaal maar koos ik ben bij de da langs geweest en die heeft hem na gekeken ik moest het gewoon in de gaten houden,en die in schijndel is een andere maar aar heb niet zoveel vertrouwen inus blijf liever bij die van mezelf.

hartelijk dank bianca kan wel even druppeltjes vragen meschien.

bos eetje ook bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vroegere DA (ben inmiddels verhuisd) adviseerde me een keer i.p.v. alleen gekookt water, zwarte thee te gebruiken (gewoon water koken, theezakje zwarte thee (dus geen smaakjes) laten trekken, afkoelen). Het looizuur dat erin zit zou antibacterieel werken. Daarmee heb ik toen ze snot had de oogjes (en soms neusje) schoongemaakt (naast antibiotica). Ik kan niet zeggen of het echt hielp, maar het is er in ieder geval niet slechter op geworden:-) Ze maakte trouwens zelf ook haar neusje schoon met haar voorpootjes, waardoor deze aan de binnenkant wat viezig werden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .