Ga naar inhoud

Min konijn heeft. Een harde buik


for-ever-bunnys

Aanbevolen berichten

Het masseren kan inderdaad ook helpen. Houd je konijn goed in de gaten. Mijn nijn is er namelijk erg snel aan onderdoor gegaan. Als hij weinig blijft eten en keutelen kan alleen de DA hem helpen. Let ook goed op dat je konijn niet te koud wordt. Als ze ziek zijn kan het namelijk zijn dat ze hun lichaamstemperatuur niet goed meer op peil kunnen houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kettingkeutels zijn dat, die draadjes zijn haren. Neem aan dat je konijn aan het verharen is?

Ik zou er zeker mee oppassen, konijnen kunnen inderdaad verstopt raken door verharing. Nu je het weet, kun je er wat mee doen: kammen, goed knuffelen en de losse vacht verwijderen.

Zelf let ik er ook op of ze voldoende hooi eten, bijvoorbeeld. Verse ananassap wordt hier ook vaak geadviseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan inderdaad heel goed! Mijn konijnen hadden ook een verstopping, welke er alleen met laxeermiddel uit kwam. Dit waren ook 'ketting keutels'.

Goed opletten of er nu wel keutels uit blijven komen en of die keutels weer een normale grootte krijgen. Je kunt de keutels uit elkaar halen om te kijken of er veel haar in zit. Het is inderdaad van belang om je konijn dagelijks te borstelen, kammen en plukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .