Ga naar inhoud

Spoed!! Extreem schrikkerig ?


Kleinester

Aanbevolen berichten

Goeienacht,

Ik werd net wakker van mn flo'tje die keihard aan het stampen was telkens ik kijken zit ze helemaal bang in dr hok te stampen met witte ogen enzo. Dus ik kijken wat er was zag ik een kikker lopen, ervanuit gaand dat ze daarvan schrok heb ik die naar buiten gezet. Maar madam bleef schrikkerig dus uit dr hokje gehaald en gerust gesteld. Nu lijkt het iets beter te gaan, ze heeft geen witte ogen meer enzo. Maar ze blijft extreem opgefokt ademen en telkens stampen en dan weer door dr hok hupsen en weer stampen. Wat moet ik doen om haar rustig te maken?? Want het is echt zo sneu om aan te zien en ik weet gewoon niet wat te doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze zeker weet dat er geen gevaar driegt (vos, uil, wezel, brandlucht) dan denk ik denk dat je haar het beste gewoon met rust kan laten. Misschien wat lekkere dingen te eten geven om haar af te leiden? Of heb je misschien Bach Rescue Remedy in huis? Een paar druppels in de nek of op de oren kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een binnenkonijn en ik heb het hele huis verder doorzocht maar veel verder dan een kikker en een mug kwam ik niet..

Ik heb dat spul niet in huis maar wel bedankt voor de tip.

Ze is wel ietsje rustiger nu maar man ik ben me echt helemaal kapot geschrokken dat ze zo deed.. Ze is normaal namelijk echt zo'n avontuurlijk en dapper konijn maar nu, heb er nog nooit zo bang gezien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet over welk tijdsbestek je praat, maar mijn ervaring is dat ze vaak wel een tijdje angstig blijven.

Als ze gewend zijn aan je stem, zou je ook gewoon een heel rustig en ontspannen tegen haar kunnen kletsen, werkt vaak ook kalmerend.

Heb er net nog één gerustgesteld, was ook woest aan het stampen en aan het rennen. Het boeit ze dan echt niet als je de grootste onzin verteld, als het maar op een rustige en ontspannen manier is. In ieder geval werkt dat hier wel, want mijn grote held is ook wel eens bang geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat hier ook een keer gehad, hele hok was te klein.....ze waren ergens van geschrokken, nog steeds geen idee waarvan. Ze renden toen zo hard door het hok heen dat ik bang was dat ze zich pijn zouden doen. ben toen rustig op ze in gaan praten om ze weer even een vertrouwd gevoel te geven. Heeft toen even geduurd dat ze weer wat rustiger werden en het gestamp wat minder werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Evie het verbaaste ons ook datie er zat maar waarschijnlijk istie 's avonds toen de achterdeur nog openstond naar binnen gesprongen denken we. Wat wel weer raar was, was datie in de hal liep toen wij hem zagen en flo in de woonkamer zit en daar een deur tussenzit.

Muizen denk ik niet dat het zijn geweest maar ik zal morgen nog eens goed kijken.

Ik heb dr gisternacht nog een halfuurtje door horen stampen en toen was het stil, maar ze was vanochtend weer heel rustig hooi aan het knabbelen, alsof er helemaal niets was gebeurt! Gek konijn..

Nouja gelukkig is het goed afgelopen nu hopen dat het niet weer gebeurt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemde geluiden (de kleinste geluiden) op de gang, daar kunnen ze idd van schrikken. Mijn konijnen staan buiten, maar als er vreemde geluiden zijn schrikken ze ook. Het mooie vind ik dat mijn voedster dan de enigste is die stampt, dus waarschuwen naar mijn ram toe, die dan heel lief tegen haar aan kruipt (hij is blind/slecht zient) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .