Ga naar inhoud

spoed!!! EC?


breezer

Aanbevolen berichten

Het kan zijn dat hij haakjes op de kiezen heeft en daarom geen harde dingen wil eten.. Daar zou je de da nog even naar kunnen laten kijken.

Als hij genoeg hooi eet, zijn keutels de juiste vorm heeft, dan pas zou ik minderen met de dwangvoeding. Ik zelf stopte niet in 1x met dwangvoeren, maar gaf dan bijvoorbeeld nog 1x per dag. Maar dit is altijd iets gevoelsmatig.

Het kan ook zijn dat hij door de dwangvoeding geen trek meer heeft.

Welke dwangvoeding gebruik je? Oxbow bevat namelijk probiotica, wat wel belangrijk is voor de darmen. Oxbow bevat ook electrolyten, wat helpt tegen uitdroging.

Fijn om te horen dat het steeds een beetje beter gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

kwa dwangvoer had ik oxbow critical care meegekregen. het dwangevoeren zelf gaat ook steeds beter, hij speugt steeds minder uit. stribbelt minder tegen. de keutels zijn nog wel klein en wat weinig.

kwa kiezen hebben ze 2 weken geleden na gekeken, toen die ook al niet wou eten. en zondag heeft ze alleen gevoelt, aangezien breezer erg wankelig was en heel erg met zijn hoofd aan trekken was. wouden hem zo min mogelijk stres bezorgen. hij heeft het totaal niet op dierenartsen, (iemand die hij niet kent, en van alles met hem doet).

ik moet wel zeggen ik echt blij ben die omval aanvallen veel minder zijn,. vraag me echt af hoe sommige van jullie dat hebben gedaan.

ik denk niet je er ooit aan went je konijn zulke bewegingen te zien maken. ik kan daar echt moeilijk tegen, dan wil hem helpen maar kan niks doen, alleen gerust proberen te stellen. die zondag nacht durfde ik gewoon niet te gaan slapen, omdat die constand aanvallen had.

en vanaf die medicijnen heeft heeft die ze af en toe. en nog steeds tot nu toe vandaag pas 1 gehad. wel kleine onwillekeurige bewegingen. maar die zijn lang niet zo erg als die zwaardere aanvallen.

hij heeft zojuist weer dwangvoer gehad. maar ik zie nu ook hij zijn eigen kleutels opeet, (net als altijd dus). daardoor kan ik natuurlijk ook minder keutels vinden. kan het dat in de dwangvoer meer voedingstoffen zitten, waardoor die meer van zijn keutels nog een keer opeet?

ik weet dat ze dat meestal wel doen, maar misschien doet die nu meer dan anders? zie hem constand met neus onder zijn kont, om ze op te vangen. ;)

ik moet er niet aan denken, hahaha. maar goed konijnen weten niet beter, en is goed voor ze.

hoeveel konijntjes heb jij eigenlijk?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 konijntjes. 1 zou ook EC hebben, maar bleek niet zo te zijn. Hij is van kleinst af aan blind en kreeg er een oogontsteking bij, waardoor ze direct de diagnose EC erop wilden plakken. Gelukkig is dit dus niet zo.

De ander zou snot hebben, maar naar mijn idee had ze slechts een allergie. Het is begonnen toen ik een kruidentunnel in het hok deed en het stopte toen ik die uit het hok deed. Ook nieste zij op een hele andere manier dan 'snot konijnen' doen. Ze had ook geen vieze voorpoten ed.

Het laatste wat ik aan ziekte meegemaakt heb, was toen ze een plant had gegeten die ze niet mocht hebben (groeide net als onkruid tussen de tegels). Dat is echt kantje boord geweest. Ze heeft toen 1,5 maand non stop dwangvoeding en diverse medicijnen gehad. Ze had 41 graden koorts en was zo ziek..

Zij was ook altijd erg schuw en verdedigde haar teritorium door te happen, maar sinds ze zo ziek is geweest, is ze echt een lieverdje.. Als we buiten lopen, houdt ze ons in de gaten of we niet toevallig haar kant op komen met eten. Als ze los zijn springt ze compleet tegen je benen op.

Dus geef nooit de hoop op! Tenzij er voor het konijn echt geen konijnwaardig uitzicht meer mogelijk is natuurlijk..

Mijn konijnen staan als goed is op mijn profiel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte! Fijn dat het iets beter lijkt te gaan.

Mocht je nog meer kruiden etc. zoeken: in de supermarkt bij de groente-afdeling staan vaak plantjes met kruiden in potjes o.a. peterselie (schijnt veel vitamine C in te zitten, maar ook wat vochtafdrijvend te zijn, dus misschien niet teveel geven). En bij dierenwinkels of tuincentra met dierenafdeling hebben ze vaak kruidenhooi, bijv. met kamille of rozenbottel. En ik heb ook weleens gedroogde brandnetel (en dacht ook andere kruiden) gezien. In zakjes/zakken bij de konijnen/knaagdierenafdeling.

Verder heb ik ook weleens begrepen bij EC dat het juist goed is om tegelijk met Panacur/fenbendazol, Metacam te geven (is een pijnstiller/ontstekingsremmer (NSAID)), maar ik ben geen expert op dat gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel nog carprofen, die mag ik van dierenarts geven als ik denk dat die pijn heeft etc. peterselie wilt die niet eten, als het voor hem hou duwt die het echt echt, of draaid zich om, volgens mij vind die het stinken ofzo, zoals die reageert erop ;)

heb al wel 2 verschillende zakken kruiden hooi liggen, maar hij verkiest toch de stro. heb vanalles in zijn kooi liggen dan heeft die de keus. heb inmiddels wel met wat dun schuim, en handdoeken de achterkant en zijkant van trailies afgedekt aan binnen zijde, hij had uurtje geleden aanval en vloog tegen de trailies aan. hij lijkt zelf ook te schrikken als die zo aanval heeft. en lijkt wel of die uit paniek wilt springen.

ik weet wel toen die gezond was en hij liep op tegels hij weleens in paniek raakde omdat die liever op de mat loopt, dan sprong die echt recht tegen de muur op. paniek, heeft bij hem schijnbaar iets met springen ofzo?....

ik blijf gewoon vanalles proberen te geven. en wat die niet eet, eten de andere konijnen wel op . geef eerst steeds een stukje om te zien hoe die erop reageert.

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan: nicky_the : ook leuke konijntjes, stukje groter zo te zien, of is komd dat door de foto?

maar gelukkig dat het iets anders bleek te zijn voor je konijntje.

die hoop heb ik bij breezertje wel echt opgegeven zag ergens op internet iemand die heel dagboek bijgehouden heeft en herken echt veel.

daar werd het alleen na paar dagen nog erger, hoop dat dat breezer bespaart blijft. maar kan niks meer dan hopen en me best doen hem erdoorheen te krijgen. hij werkt gelukkig steeds beter mee, dat is wel fijn. zo krijg wat minder het gevoel ik hem echt aan dwingen ben.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hooi kan je JR Farm bergweide hooi proberen. Daar zitten ook heel veel kruiden in en is op het moment het enigste wat mijn konijnen willen eten.. Zooplus.nl verkoopt het.

Mijn konijnen aten normaal geen hooi, maar nu gaat er 2,5 kilo in 2 tot 3 weken doorheen...

Mijn konijnen heb ik gekocht als Nederlandse Hangoor Dwergen. De licht kleurige is absoluut geen NHD. De bruine kan het wel zijn, maar is iets groter uitgevallen. Beiden zijn zo rond de 2,2 kilo per konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, jouw nijn reageert wel heftig! Ik hoop dat het jullie lukt. Het is echt doorzetten en het vreet energie, ook bij jou. Je konijn kan af gaan vallen hierdoor, SS voor jonge konijnen met spinazie en lijnzaad helpt je nijn aan extra energie. Geen idee of je in de buurt woon want ik heb nog wel wat staan, dan zou je het kunnen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik woon in de buurt van oss. en ben zelf vaak in de buurt van nijmegen. ik zou wel fijn vinden als ik je af en toe wat mag vragen erover.

hij schut nu veel met zijn kop , waardoor ik ga denken zal het een ooronsteking zijn? maar dan had de dierenarts dat toch ook wel gezien? en verklaart dat dan ook de omval neigingen. het valt me op dat het vooral is als die op zijn achterpoten wilt staan. maar hij wilt af en toe teveel, en dan gaat het even fout.moet hem af en toe beetje voor zichzelf beschermen. hij wilt het liefst nog overal op klimmen, maar dat lukt niet meer.

heb net pijnstillers gegeven, hij zat te kouwen terwijl die niks at. en keek raar uit zijn ogen na mijn gevoel had die pijn. ik vraag me vaak af of ik het allemaal wel goed doe.

en ja door de paniek reageert hij vaak heftig. maar heb filmpjes gezien, van een konijn die snowie heette geloof ik en die had het nog veel erger, en het laatste bericht wat daarover is gepost was dat het beter ging. ik probeer dus hoop te houden.

ik zeg wel er echt verbetering moet komen, het moet niet zo zijn, ik zijn laatste levens jaren moet blijven dwangvoeren en hij niet meer rond kan rennen etc. het moet wel leuk blijven voor hem. ik kan zo moelijk afstand doen van hem. heb met dit konijn echt speciale band.

ikzelf heb ooit een moeilijke tijd gehad, en op een of andere manier steunde hij me erdoorheen, hij was de 1e van de vier die ik nu heb, en als ik verdrietig was enz kwam die me bij, alsof die me wou troosten enz.

en nu wil ik hem helpen maar weet niet zogoed hoe. ik weet niet wat hij wilt, het ene moment denk ik van goed dat je doorzet want het lijkt beter te gaan, het andere moment zie ik een zielig hoopje zitten, en denk ik misschien moet ik harder voor mezelf zijn en hem verlossen uit deze ellende.

het is zo moelijk omdat niet weet wat goed is. en niet weet wat hij wilt. dat vind ik het belangrijkste, maar aan een dier kan je zoiets niet vragen helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je alles doet, wat je kunt doen. Je hebt regelmatig contact met de da, je post hier, je geeft dwangvoeding en medicijnen..

Het is moeilijk als je dieren ziek zijn, maar houdt moed en geef niet op! Konijnen kunnen hier weer boven op komen...

Een oorontsteking kan een hersenvliesontsteking veroorzaken, maar volgens mij raak je dan niet verlamd aan de achterhand. Bovendien moet er bij een oorontsteking/hersenvliesontsteking koorts zijn. Je zou zijn temp even op kunnen nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb geen temparatuur meter in huis helaas, maar hij voelt gewoon normaal aan. en eet nog steeds stro en witlof. alleen biks wilt die niet.

ik begin morgen ochtend denk ik iets later met dwang voeren dan normaal. misschien die dan zelf biks gaat eten. misschien zit die gewoon beetje vol??.... het is nooit echt een grote eter geweest. ik zag net onder het zaagsel veel kleine keutels liggen. en ik maar denken er weinig keutels lagen, hij had ze gewoon begraven... stom van me had ik ook kunnen weten, maar dacht ik even helmaal niet aan dat even onder de eerste laag moest kijken.

vanaf dat ik pijnstiller/onstekingsremmer gegeven heb, (die ik nog had) heb ik hem niet meer met hoofd zien schudden.

dus ik hou het even in de gaten, zover ik op internet kan vinden kan het geen kwaad dat medicijn te geven, dus als ik zie hij pijn heeft ofzo geef ik dat gewoon. ik laat me konijntje immers geen pijn lijden. eind van de week mocht ik dierenarts weer even bellen om te kijken hoe nu gaat, dan ga ik voorstellen of ze andere pijnstillers/onstekings remmers hebben, zag op internet dat als konijn ec heeft er vaker die andere pijn/onstekingsremmers erbij gegeven wordt naast het medicijn voor de ec zelf.

ik ga deze week even kijken voor een temparatuur meter, maar waar haal ik zoeen voor konijnen? en waar moet ik op letten bij aankoop? bepaalde vorm? digitaal, of juist niet?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt hem ook tijdelijk op een handdoek zetten, zodat je kunt zien hoeveel ontlasting hij produceerd ;)

Ik zou niet te veel medicijnen met elkaar mengen. Voor je het weet geef je medicijnen die niet met elkaar samen kunnen en dan heb je echt een groot probleem..

Je gaf toch ook pijnstilling? Dit is als goed is een NSAID, oftewel een ontstekingsremmer ;)

Ik gebruik een normale temperatuur meter, die ik ook voor mezelf gebruik. Uiteraard wel even schoonmaken met een alcohol doekje en wat vaseline op de punt smeren zodat makkelijk in z'n anus gaat.

Als je je zorgen maakt om je konijn, mag je een da altijd direct bellen. Je hoeft niet perse af te wachten tot het einde van deze week ;) Ik heb ze ook plat gebeld toen mijn konijn zo ziek was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dank je.

ik had die medicijnen laats meegenomen en kon ze gewoon gebruiken vertelde ze als die pijn had. maar dus alleen als die pijn had. ik las op internet dat je juist andere moest geven dan die ik nu heb. omdat die ik nu heb het maar tijdelijk zouden oplossen totdat weer uitgewerkt zou zijn.

maar weet niet of dat klopt dus wou dat met de dierenarts bespreken.

Toen ik laats uit mezelf weer belde wouden ze gelijk een afspraak maken, en aangezien ik alleen maar wat wou vragen vond ik dat een beetje onnodig. ik heb daar in 2 weken tijd al meer dan 200 euro natoe gebracht, dan mogen ze best telefonische raad geven toch.

gelukkig belde de dierenarts zelf op de afgesproken tijd. die is een stuk begrip voller dan de receptie. maar snap her ergens ook wel. vooral als druk is kunnen ze niet even navraag gaan doen bij de dierenarts zelf. maar had gelukkig al afspraak staan ze me zou bellen om te vragen hoe het was. en ik zou eind deze week weer contact opnemen met haar om te laten weten hoe het gaat.

ik heb in haar wel veel vertrouwen, ze komt echt konijn kundig over. die ik 2 weken eerder had wat minder. die was ook stuk ruwer met me konijntje. de dierenarts die ik laats had was voorzichtig met breezer, en dat vind ik stuk fijner aangezien breezer al zo weinig moet hebben voor vreemde mensen. nu deze dierenarts bevalt, wil ik ook het liefste terug na haar als er weer heen moet. misschien breezer dat ook minder eng en spannend vind dan elke keer weer andere persoon die aan hem zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de informatie van de link over EC die eerder is geplaatst (ik herhaal hem even: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html) staat beschreven dat ze Metacam als onderdeel van de behandeling gebruiken en niet alleen als pijnstiller op het moment dat het konijn pijn heeft. (Het zou hiermee ontsteking en daarmee deels weefselschade kunnen verminderen.) Metacam (=meloxicam) en Carprofen zijn beide NSAID's, maar net iets anders. Misschien kun je het je DA vragen als je haar weer spreekt?

In ieder geval nogmaals veel sterkte!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij eet, weleenswaar niet het beste voer, maar hij eet tenminste. gewoon simpele gemengt voer. ik weet dat het niet het beste voer is, maar ben al zo blij dat die wilt eten, ik laat hem nu eten wat die zelf wilt er staan 2 bakjes, 1 gemengt voer en 1 met zijn vertrouwde voer van beaphare. laat ze gewoon beide staan. vroeger kreeg die ook gewoon het gemengde voer, (ben ik op oudere leeftijd pas gaan vervangen omdat o.a. zijn maatje te dik werd van alleen de lekkere dingen eruit halen). en dacht probeer dat gewoon, dat pakt die nu dus wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net je berichtje gemist,

dank je nogmaals,

ja ga het er zeker ook nog met haar over hebben.

had ook ergens gelezen dat ik juist metacam moest hebben en geen carprofen drop. stond ergens letterlijk geschreven. met geen in hoofdletters. weet zo even niet meer waar, ben namelijk zoveel mogelijk aan het lezen erover.

kan het geen kwaad dan als ik het blijf geven die carprofen drop? zal ik die anders blijven geven totdat die metacam heb.

sorry als ik dingen vergeet. ik ben zelf afgekeurt omdat zelf veel lichamelijke klachten heb, maar ook geheugen en concentratie problemen.

ik doe in elk geval me best.

schrijf ook constand op hoelaat breezer alles gehad heeft zodat ik dat niet kan vergeten etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen me te herinneren dat een bepaalde pijnstilling niet samen ging met de tabletten tegen EC, vandaar dat ik al aan gaf dat het beter is om niet zelf te gaan puzzelen ;)

Ik vind het toch wel raar dat ze je zo afwimpelen.. Toen mijn konijnen zo enorm ziek waren, belde ik soms wel meerdere malen per dag. Als de assistent het niet wist, liep ze direct naar de da en overlegde ze. Vaak genoeg kreeg ik de da zelf aan de lijn. Dit heeft hun uiteindelijk ook gered. Ineens stopten ze met keutelen, toen weer diarree, 41 graden koorts etc. Ik had het zonder hun advies echt niet gered.. Ik heb er ongeveer 100 euro betaald voor 6 weken consulten en advies. Het eerste consult heb ik betaald en de eerste medicijnen ook, daarna was alles gratis omdat ze zo met mij en m'n konijnen te doen hadden en ze zelf eigenlijk geen hoop meer hadden op een goede afloop. Omdat ik mijn konijnen niet wilde opgeven (ik zag dat ze nog wel aan het vechten waren tegen de ziekte) bleven ze door gaan met medicijnen en controles. Daarbij was mijn ram niet heel erg ziek, maar hij hangt aan mijn voedster vast. Hij is blind en als mijn voedster zich niet goed voelt, dan stopt hij ook ineens met eten. Als mijn voedster er niet meer zou zijn, vreesde ik voor het ergste (het verlies van mijn ram). Gelukkig zijn ze nu gezonder als ooit te voren en de da was duidelijk net zo blij als ik!

Zelfs op 2 feestdagen ben ik gratis heen geweest.

Ik begrijp dat niet elke da dit zal doen, maar dit vond ik enorm menselijk, zeker in deze tijden van de economie!

Maar een konijn kundige da is inderdaad nog belangrijker ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

echt fijn zo een dierenarts die jij hebt. ik ben pas 2 keer geweest en kost al 200 euro. was wel in weekend. dus start tarief was al rond de 65 euro. maar de dierarts zelf is heel fijn, ze zaeten die dag ook wel echt helemaal vol. lijkt me wel een goed teken, dat ze vaak helemaal vol zitten. ze hebben er meerdere dierenartsen dus wilt wel wat zeggen als die allemaal vol zitten lijkt me.

en als volgens me dierenarts die medicijnen samen kunnen geloof ik dat. maar ga wel over hebben of ik misschien die metacam moet hebben, waar over gesproken wordt steeds.

en weet je al zou die pijnstiller die ik nu geef het einde voor hem betekenen. ik laat hem geen pijn lijden. hij knapt steeds op als die pijn had en dan dat gaf. kijk het is een gevecht, en zolang die geen pijn heeft vecht ik mee, maar als ik zelf pijn heb wil ik ook geholpen worden. en als mijn konijntje pijn heeft, geef ik hem dit zolang niks anders heb, aangezien dierenarts zegt dat het kan.

maar ik ben wel blij met je advies hoor. beter teveel advies dan te weinig.

ik vind het gewoon fijn dat ik hier me verhaal een beetje kwijt kan. dit alles heeft zoveel gevolgen. ik en me vriend groeien helemaal uit elkaar. het lijkt wel of die zich gepasseert voelt, en vlucht steeds meer weg, na zijn werk. ik zie hem dus steeds minder. vroeg net waarom, krijg ik als antwoord je bent alleen maar druk met de konijnen.

Ik denk hij 1 ding niet goed begrijpt, me konijn is me alles, en die heeft nu gewoon veel hulp nodig. Eerst breezer daarna zie ik wel weer hoe mijn leven verder gaat. probeer verder alles naast me te laten, als er ruzi komt brengt dat immers ook weer stres voor konijn mee.

vraag me alleen af hoe het moet als breezer verder achteruit gaat. ik kan in me eentje nooit 24 uur bij hem zijn. moet af en toe ook slapen, me familie wonen in hele andere woonplaats, dus weet niet zo goed wie me dan zou kunnen helpen. laten we maar hopen het niet nodig zal zijn. en breezer beter wordt.

ik heb er in elk geval echt alles voor over dat die beter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend voor je! Mijn vriend begreep het gelukkig wel toen Flappie ziek was; ze mochten zelfs naar binnen (voor de warmte, wel in een apart kamertje) terwijl hij allergisch is voor hooi. Misschien kun je het nog meer proberen uit te leggen of hem erbij betrekken? Ik weet het ook niet hoor (en ken jullie situatie natuurlijk niet), zijn maar ideetjes..

Ik heb zo niet kunnen vinden waarom Carprofen niet met Panacur/fenbendazol zou kunnen, maar er kan natuurlijk een (iets andere) wisselwerking zijn met Panacur (dan Metacam met Panacur) o.i.d. Ik durf niet te zeggen of je wel of niet Carprofen kunt geven, maar idd als hij pijn heeft (dan gaan ze vaak knarsetanden; misschien is dat het kauwen dat je zag (en hoorde?) zonder dat er eten in zijn mond zat).. Misschien toch gewoon nog een keer de DA bellen? En dan kun je evt. vragen of ze, als ze het niet weet, contact kan opnemen met de kliniek van de link? Zij lijken veel ervaring met EC te hebben (heb ook wel vaker over deze kliniek gehoord). (Of anders evt. de universiteitskliniek in Utrecht. Ik weet niet of daar nog kosten aan zitten, maar ik hoor wel vaker dat een DA daarmee belt voor advies.)

Veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo bedoelde ik het niet hoor ;) Ik bedoelde te zeggen, dat het niet verstandig is om zelf te dokteren met diverse medicijnen ;) Als je da zegt dat ze samen kunnen, dan zou ik je da vertrouwen.

Toen mijn konijn pijn had, deed ze niets, behalve haar oogjes dicht knijpen. Dat was het enigste waaraan ik zag dat ze pijn had. Met de pijnstilling erbij deed ze dit namelijk niet meer.

Toen mijn konijnen ziek waren, ging mijn vriend ook steeds vaker weg van huis. Als ik hem bij het konijn probeerde te betrekken, werd hij juist boos. We zijn allemaal mensen en dit was zijn manier om met de situatie om te gaan. Ik weet hoe hij is en ik wist dus ook dat hij heel erg met de konijnen te doen had, zeker toen het ineens het einde leek. Toen heeft hij ook wel een traantje laten vallen.

Nu de konijnen weer op en top beter zijn is hij weer vaker thuis en zorgt hij zelfs voor de konijnen!! Hij geeft ze 's morgens vroeg eten en water voordat hij naar zijn werk gaat.. Dat had ik nooit durven dromen!

Maar als ik niet doorgezet had met de konijnen en juist meer tijd in mijn vriend had gestopt, dan had mijn vriend evengoed vaker weg van huis geweest (weglopen voor de situatie) en had ik waarschijnlijk geen konijnen meer gehad.

En zo doet hij het ook met zijn vissen.. Hij loopt weg en ik kan voor zijn zieke vis zorgen ;)

Maar jij weet het beste hoe jouw vriend is en hoe de situatie met je konijn is. Hier kan ik je dus helaas niet bij helpen.. Mannen zijn (naar mijn idee) altijd lastig en gecompliceerd ;)

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je voor je reactie.

ik bedoel het ook niet in elk geval niet aanvallend mocht dat zo zijn overgekomen.

het lijkt redelijk goed te gaan met breezertje nu. hij is wel rustig maar goed dat was die laatste maanden zoiezo wel.

en kwam me vriend, dat zie ik wel weer als beter met breezer gaat. denk er ondertussen wel over na. maar breezer heeft de voorrang nu.

ik zie het allemaal wel, maar vraag mezelf wel af of ik dit zo wil met me vriend. ik heb het al moeilijk zat met me konijntje nu, en dan gaat hij ook nog zo doen. en ales alleen weglopen voor de situatie was oke, maar komt helaas meer bij kijken. kortaf doen, boos reageren als ik iets niet gelijk begrijp, of als ik niet gelijk voor hem ren, of als ik iets een 2e keer vraag.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien woont er iemand van BB bij jouw in de buurt die je af en toe kan helpen :wink2:

En ja mannen die snappen het niet zo goed en zijn soms ook gewoon een beetje jaloers :P

echt fijn zo een dierenarts die jij hebt. ik ben pas 2 keer geweest en kost al 200 euro. was wel in weekend. dus start tarief was al rond de 65 euro. maar de dierarts zelf is heel fijn, ze zaeten die dag ook wel echt helemaal vol. lijkt me wel een goed teken, dat ze vaak helemaal vol zitten. ze hebben er meerdere dierenartsen dus wilt wel wat zeggen als die allemaal vol zitten lijkt me.

en als volgens me dierenarts die medicijnen samen kunnen geloof ik dat. maar ga wel over hebben of ik misschien die metacam moet hebben, waar over gesproken wordt steeds.

en weet je al zou die pijnstiller die ik nu geef het einde voor hem betekenen. ik laat hem geen pijn lijden. hij knapt steeds op als die pijn had en dan dat gaf. kijk het is een gevecht, en zolang die geen pijn heeft vecht ik mee, maar als ik zelf pijn heb wil ik ook geholpen worden. en als mijn konijntje pijn heeft, geef ik hem dit zolang niks anders heb, aangezien dierenarts zegt dat het kan.

maar ik ben wel blij met je advies hoor. beter teveel advies dan te weinig.

ik vind het gewoon fijn dat ik hier me verhaal een beetje kwijt kan. dit alles heeft zoveel gevolgen. ik en me vriend groeien helemaal uit elkaar. het lijkt wel of die zich gepasseert voelt, en vlucht steeds meer weg, na zijn werk. ik zie hem dus steeds minder. vroeg net waarom, krijg ik als antwoord je bent alleen maar druk met de konijnen.

Ik denk hij 1 ding niet goed begrijpt, me konijn is me alles, en die heeft nu gewoon veel hulp nodig. Eerst breezer daarna zie ik wel weer hoe mijn leven verder gaat. probeer verder alles naast me te laten, als er ruzi komt brengt dat immers ook weer stres voor konijn mee.

vraag me alleen af hoe het moet als breezer verder achteruit gaat. ik kan in me eentje nooit 24 uur bij hem zijn. moet af en toe ook slapen, me familie wonen in hele andere woonplaats, dus weet niet zo goed wie me dan zou kunnen helpen. laten we maar hopen het niet nodig zal zijn. en breezer beter wordt.

ik heb er in elk geval echt alles voor over dat die beter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal de stres wel doen, die deze situatie met zich meebrengt.

maar net weer even gekeken, breezer keuteld nog steeds goed. alleen nog wat kleine keutels.

vandaag nog geen aanval gehad. zelfs niet met zijn hoofd. alleen zijn ogen bewegen nog wat opzij, maar een stuk langzamer dan laatst. en valt me eigenlijk alleen op als hem echt in de ogen aankijk, misschien daardoor dan wel komt.

ik zet hem wel af en toe verplicht in de kooi, vind die niet leuk, is gewent altijd los te mogen in huis. maar zo gaat die stro eten. misschien wel uit verveling ofzo, maar dan eet die tenminste zelf iets. vandaag heeft die wel weer geen biks gegeten. dus heb toch maar weer wat dwangvoer gegeven. en hou in de gaten of die weer gaat eten, zoals gisteren avond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .