Ga naar inhoud

Konijn zijn pootje geknipt


vivianpolhout

Aanbevolen berichten

hallo,

afgelopen donderdag zat mijn kleine bambi helemaal onder de poep. ik wou heb niet zo laten zitten en liep naar boven om spulletjes te pakken handdoek enzo, mijn moeder zag dat en besloot te helpen.

eenmaal beneden gewassen ( hij werkt heel erg mee als ik dat doe waar ik heel trots op ben ) en ik was alleen het onderkantje natuurlijk.

toen zagen wij dat hij een behoorlijk grote klit had op zijn pootje bambi is een teddy widder konijn vraagt veel verzorging.

mijn moeder bood aan om het weg te knippen op het moment dat we knipten trok hij zijn pootje weg ( foute boel )

we keken tot onze grote schrik zaten we helemaal in de huid en zagen zijn spiertjes pees zitten, meteen dierenarts gebeld en naar de dieren arts gegaan die heeft er krammetjes in gezet, een dag later hebben we medicijn gehaald tegen de pijn ( ook van de dierenarts )

maar dit weekend zien wij dat hij toch niet op dat pootje staat en loopt het hangt er maar een beetje bij.

nu mijn vraag komt dit nog goed? vrijdag moeten wij wel naar de dierenarts met mijn hondje en konijntje ( mijn hondje was geopereerd )

ik hoop dat het goed komt.

bambi gaat het naar omstandigheden redelijk goed mee hij word erg vertroeteld hier in het gezin maar ook door zijn broertje bas ( ja 2 mannetjes en ja het gaat goed )

maar even vraagje erbij bambi is vandaag weer uit zijn doen medicijn is dan ook op.

wat raden jullie aan?

alvast bedankt

xx.

aangepast door vivianpolhout
Link naar reactie
Delen op andere sites

He getsie wat vervelend. Ik zou toch alvast terug gaan naar de dierenarts, misschien is er wel een pees beschadigd. En zonder medicijnen heeft hij misschien wel veel pijn dus ik zou toch eerder terug gaan naar de dierenarts. Ik hoop dat het nog goed komt. heel veel succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaa ik denk dat ik er nog even mee wacht onze dierenarts is overigens niet goedkoop!

als het morgen nog zo erg is denk ik dat ik toch maar even langs gaat ik hoop dat die een beetje opleeft in iedergeval zijn gedrag. als die verder geen last van zijn pootje heeft ga ik er verder niets meer aandoen natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dit soort karweitjes kun je voortaan beter een schaar met een afgeronde punt gebruiken. Die zijn ook minder scherp, maar je kan er nog wel haar mee knippen.

Het klinkt niet goed. Hou er rekening mee dat het pootje er uiteindelijk misschien af zal moeten als pezen en dergelijke echt doorgesneden zijn. :arf:

Hou ondertussen goed in de gaten of het niet ontstoken raakt. En zorg inderdaad voor pijnstilling, die is nu even heel belangrijk, want daardoor zal hij misschien het pootje beter gaan gebruiken (met meer kans op genezing) maar hij zal ook beter blijven eten en die pijnstilling is bovendien ontstekingsremmend.

aangepast door Bianca
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien je al bij de dierenarts geweest bent, kun je hem ook gewoon even bellen en vertellen hoe het er nu voor staat. Dan kan hij je verder adviseren. Je kan dan ook telefonisch vragen of je meer pijnstilling kan komen halen. Want dan hoef je in ieder geval geen consulkosten te betalen (aangezien je zegt dat deze vrij hoog zijn) en kan je je beestje toch even van zijn pijn ontdoen.

Maar ik denk dat ik zelf toch die hogere kosten ervoor over zou hebben, als de kans zou bestaan dat hij anders eventueel zijn pootje kan verliezen... Sterkte in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

met bambi gaat het nu al een stuk beter afgelopen vrijdag zijn de krammetjes eruit gegaan,

hij gebruikt zijn pootje helaas nog steeds niet de dierenarts meent hier niets aan te kunnen doen, en ik merk aan bambi dat hij er ook verder geen last van heeft.

bambi loopt nu wel weer lekker in de tuin heerlijk spelen en rennen doet die dan.

hij is de afgelopen dagen wel erg likkerig geworden hij likt me elke keer als die bij me op schoot zit.

wat mij opvalt is dat als ik met bambi in de auto zit hij hoeft van mij tijdens de rit niet in de bench. maar mag die lekker op schoot.

hij spring tegen me op en begint telikken en ik zet zijn voorpootjes voor het raampje van de auto neer en gaat die naar buiten kijken?

vind mijn konijn auto rijden nou leuk? of niet..

groetjes

sorry voor het lange wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een lief konijn als hij je zo wast! En wat een naar verhaal! Maar het lijkt me eigenlijk dat als hij er geen last van heeft, je niks

hoeft te doen behalve goed in de gaten houden of het lamme pootje niet ontstoken raakt. Hij heeft er waarschijnlijk ook geen

gevoel meer in, dus voelt hij het ook niet als het gewond raakt. Misschien dat je het op een dag wel moet laten amputeren,

maar nu is daar nog geen reden voor, lijkt mij. Wat zijn dieren toch handig he.

Het kan altijd gebeuren, zoiets, ik heb ook een keer in de poot van een kat geknipt. En twee keer in het oor van mijn vriend

toen ik zijn haar knipte. Niet expres dus, maar dat is echt heel vervelend! Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je met dat pootje geen advies geven, maar wel over het auto rijden.

Het is heel gevaarlijk om dieren los in de auto te hebben, voor jouw veiligheid maar ook voor die van de dieren.

Als je ineens hard moet remmen, wordt zo'n diertje gelanceerd door de auto. De kans dat hij/zij dit overleefd is niet heel groot.

Daarnaast wordt er onbewust op het diertje gelet, in plaats van op het verkeer, dit werkt afleidend. Bovendien... als je ergens schrikt van het diertje, breng je jezelf en je medeweggebruikers in gevaar.

Voor een konijn is het echt niet erg om even in een reisbox te zitten, het is alleen maar stukken veiliger!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, ja ik schrik ook van het verhaal van een konijn los in de auto. Elvje vergeet nog het grootste risico, namelijk dat hij wegschiet en onder het rempedaal gaat zitten, dan is de kans dat jullie het allemaal niet overleven ook vrij groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaa nee daar moet ik ook niet aan denken getsie wat een nare verhalen allemaal

nou gelukkig hebben we maar amper 3 km gereden naar de dierenarts en is het ongelukken verhaal niet zo nodig

ik zit ook met het konijntje achterin.

maar we lopen er wel aan tedenken om tralies tussen de achterbank en de voorste stoelen temaken zodat ze er nooit doorheen kunnen.

we zitten nu trouwens lekker met ze op het balkon ze vinden het heerlijk uit de zon in de shaduw.

maar ik denk dat het idd voor iedereen veiliger is dat het konijntje achterin in de auto vast zit. hoe vervelend die het ook vind.

de twee boys slapen nu heerlijk tegen mekaar aan de dotjes.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet gewoon zo'n reismand voor katten/honden? Simpele oplossing en voor heel veel doeleinden te gebruiken. Konijnen vinden dat echt geen probleem, hier springen ze met veel enthousiasme in dat ding (zelfs als ze ontsnapt zijn, presteert er een dat nog)

Lekker een veilig plekje voor ze en zeker voor korte afstanden maakt het echt niet uit dat het een relatief kleine oppervlakte is. Alleen maar veilig voor jou, de rest én je konijn! Gebeurt er iets, wat ook op korte afstanden kan gebeuren, dan heb je veel meer kans dat je konijn daar levend/ongeschonden uit komt.

Daarnaast gebruik ik mijn reismand voor het naar buiten zetten van een konijn van me. De ene loopt zelf, de ander vindt het veel te ver weg. Optillen houden konijnen echt niet van, dan is dit een ideale oplossing. Springt ze ook spontaan en helemaal zelfstandig in.

Voor 10 euro heb je al zo'n ding, daar past een koppel dwergkonijnen in en die van mij is zelfs vast te zetten met de gordel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .