Ga naar inhoud

buitentemperatuur


Bunnyfan

Aanbevolen berichten

Sinds vorige week zitten onze binnenkonijnen buiten. Vorige week was het overdag 18/19 graden, warm genoeg. Maar nu is het 's nachts nog maar 9 - 10 graden, en dat met die wind en regen. Ze zitten zo goed mogelijk beschermd - onder een overkapping, (aan de voorkant open) met de hoes over het hok - raampjes dicht. Voor zover dat kan, want er komt natuurlijk toch nog wel wind onderdoor. Er ligt stro in het hok, maar daar zitten ze niet echt op. Ze gaan ook niet in het nachthok. Ze zijn levendig, zien er goed uit en hebben een prima eetlust. Ik durf ze niet voor een nachtje binnen te halen en ze dan weer naar buiten te doen. Het is de bedoeling dat ze tot half september buiten blijven, en dan weer binnen komen. Behalve als er een hittegolf komt, dan gaan ze ook naar binnen. Doe ik het zo goed? Ik maak me ongerust, want ik ben echt dol op mijn konijnen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

maken ze nu al een wintervacht aan? Dat is niet de bedoeling eigenlijk. Wij vinden het ook veel gezelliger om de konijnen binnen te hebben ipv achter in de tuin. Ik dacht een lekker groot hok voor ze te kopen, maar dat hok valt eigenlijk ook tegen.... En dan buiten, natuurlijker voor ze. Vooral als het weer wat vriendelijker is. Morgen hopelijk weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! ja, dat dacht ik al, van die wintervacht. Zoals je op de foto ziet heeft onze Pluis al een flinke vacht van zichzelf. Zijn vrouwtje Pommy heeft een meer 'normale' vacht. Ik vond het zo guur gisteren, had het zelf koud, en ben dan bang dat mijn konijnen het 's nachts ook koud zullen hebben. Ze kunnen uiteindelijk niet praten.... Maar vanmorgen waren ze nog helemaal zichzelf: actief, nieuwsgierig en hongerig. Gelukkig schijnt er nu een mild zonnetje. Binnen hebben ze ook een redelijk hok, maar wel kleiner. Dit buitenhok is erg slecht van kwaliteit, en te groot voor binnen. Als ze binnen zijn maken ze lawaai, rommel en mijn knutselkamertje stink naar konijnenplas dat zo uit het hok op de vloer loopt. en toch ben ik zo aan ze gehecht dat ik ze in de winter weer binnen - dicht bij me - wil hebben. Ze kunnen dan op zolder de pootjes strekken, wat weer als nadeel heeft dat ze telkens op het bed van mijn dochter springen en daar van allerlei verboden dingen gaan doen. Bewerkelijk hoor, konijnen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben het niet zo snel koud als wij denken. Als jij stro erin hebt en een nachthok ter beschikking dan gaan ze er heus wel in als ze het koud krijgen hoor. Vaak is het meer ons gevoel van "kou" dan wat zij onder kou verstaan. Als ze uit de wind staan en uit de regen en stro hebben, geen reden tot angst dat ze het koud krijgen....heeft bij mij ook heeeeeel lang geduurd voordat ik dat door had hoor :wink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties! Er ligt wat stro en ook van dat zachte namaakstro in de hokken. Ze hebben elkaar om tegenaan te kruipen, nachthokjes en een hoes om de kooi. Met het weer gaat het nu beter. Gisteren weer de hele kooi verschoond, en van allerlei erin gelegd - beukenkorrels etc. Het lag zondag aan het weer.... Dat bestellen we maar niet meer bij Erwin Krol!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .