Ga naar inhoud

Vacht klit na kwijlen


Cecile

Aanbevolen berichten

Ons konijn is geholpen aan zijn gebit door de dierenarts, nu is het kwijlen gelukkig gestopt hierdoor. Maar nu heeft hij allemaal plukken om zijn kin en kop zitten met opgedroogd kwijl erin. Het zijn nu echt klitten geworden. Wat moet ik hier nu mee doen? Ik kan het niet knippen, dan is hij straks helemaal kaal. Wassen mag je ook niet doen met een konijn, dus tja... Wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de vingers lukt het ook niet. Al aan het zweten geweest samen met mijn man Marc, maar dat is echt niet te doen. Hij heeft ook al zoveel te verwerken gehad met zijn gebitje, dat we hem ook niet onnodig willen opfokken. Maar als je het laat zitten vallen de klitten er dan uit? Dit is nu wel het geval met een paar hele lange klitten. Die laten los....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een gegeven moment kunnen ze idd uitvallen :yes:

Dit had ik bij Zazou gezien, toen hij vorig jaar een nat achterwerkje had.

Maar ik zou even uitkijken dat zijn huidje niet geirriteerd raakt.

Kun je de klit anders mss niet wat vochtig maken?

Hierdoor wordt ie zachter, waardoor het mss makkelijker te verwijderen is.

Arme Bash...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Bash is zo'n schat van een beestje, maar hij heeft zo veel gedoe aan zijn bekkie gehad. Hopelijk nu even ervan af. Onze bankrekening is ook aardig leeg geraakt van alle ritjes naar DA Verstappen. Maar dat hebben we wel voor deze schat over hoor ;p

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier hadden we ook klitten onder het bekje van loeki,

dat hebben we heel voorzichtig losgeknipt met een nagelschaartje,

het was wel dat loeki echt stil bleef zitten. we hebben eerst overal losser geknipt,

alle losse stukken weggehaald, en daarna pas wat netter geknipt :)

Succes ermee! enja, natmaken kan je ook met je vingers. doe je die in bakje water en dan in de haren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .