Ga naar inhoud

Kleine keutels en wat slomer?


JuliaW

Aanbevolen berichten

Onze konijnen hebben nu allebei sinds een paar dagen kleinere keutels en ze zijn ook volgens mij allebei wat trager. Ze zijn ook niet meer de jongste dus dat zou het trage wel kunnen verklaren, maar die kleine keutels is toch niet helemaal normaal volgens mij. We zijn al langs de dierenarts geweest en die kon niks vinden, maar heeft 2 dagen ciseral voorgeschreven voor de zekerheid, en toen werden de keutels idd even weer wat groter, maar nu zijn ze dus weer kleiner. Mijn moeder dacht dat we misschien langer door moesten gaan met de ciseral, kan dat kwaad? En herkent iemand dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, dat kan geen kwaad dus?

Ze moeten natuurlijk wel eten want anders kunnen ze buikpijn krijgen. De darmen worden natuurlijk gestimuleerd nu om te bewegen maar als er niks is om te bewegen krijgen ze buikpijn. Als groenten gewend zijn zou ik dat ook natter aanbieden. Vocht is erg belangrijk nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik eergisteren dit topic las herkende ik het probleem meteen. Maar ik wist niet dat het zoiets ernstigs is. Ik heb ze sindsdien geen biks meer gegeven, maar wel natte groentes, vooral komkommer. Het enige probleem is dat ik niet 100% zeker ben wie van de 2 het precies is, want ik vind zowel normale keutels als hele kleine en keutels die door haren aan elkaar hangen. Vannamiddag gaan we naar de DA en ik zal ze gewoon allebei meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de dierenarts. Hij kon ook niets voelen van een verstopping. Ik had wat keutels meegenomen en hij dacht misschien dat Wollie de haren van Snuffel oplikt/eet. En daardoor zouden dan zo'n keutelkettingen ontstaan. Voor de zekerheid heeft hij ze allebei ontwormd en Wollie nog iets gegeven voor haar darmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .