Ga naar inhoud

Voedsters Bessie en Tijger werden gecastreerd!


Umbrae_

Aanbevolen berichten

Afgelopen vrijdag werden, na overleg met de DA, zowel Bessie als Tijger gecastreerd.

Toen ze vrijdagavond weer bij ons kwamen, begon Bessie meteen te drinken. Na een poosje begon ze ook zelf te eten en dat heeft ze ook 's nachts verder gedaan. Tijger was er niet meteen voor te vinden en haar hebben we dan ook op regelmatige tijdstippen bijgevoerd.

Zaterdag was het net omgekeerd. Tijger begon goed zelfstandig te eten, maar nu was het Bessie die we met een spuitje moesten voeren. Ook keutels bleven nog uit, op enkele kleine harde keutels na. Weer een korte nacht gehad, regelmatig gecheckt of er gegeten werd en bijgevoerd waar nodig.

Wortelloof en hooi was het enige wat er tot dan toe zelfstandige gegeten werd.

Zondag was er wel zichtbaar verbetering. Er werd meer gekeuteld en beiden dames aten en dronken volledig zelfstandig, zowel gevarieerd groenvoer, hooi als droogvoer.

Zondagnacht hebben we ze wel nog even apart moeten zetten, gezien Bessie in de kont van Tijger wilde happen en we geen enkel risico willen nemen.

Vanaf gisteren is de wonde op hun buik het enige wat nog doet vermoeden dat ze geopereerd zijn. Ik ben zo trots dat de dames zich er tot nu toe zo goed doorgeslagen hebben!:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster Gerrit werd vrijdag ook gecastreerd en zit vandaag alweer buiten!

Ze herstelde echt super en kon eigenlijk al makkelijk eerder naar buiten maar vond het zo gezellig dat ze binnen zaten :$

Maar wat goed dat beiden uiteindelijk ook goed herstelden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat de castraties bij jouw zo super zijn verlopen :)

Elly is gister gecastreerd, maar wil nog steeds niet keutelen.

Gelukkig eet ze wel al redelijk heel goed, dit is een begin.

Vanwege de buikwond wordt meestal geadviseerd om konijnen ongeveer een week binnen te houden.

Elly laat ik t/m het weekend fijn binnen zitten, aangezien ze een echt varkentje is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze meiden zitten ook nog steeds binnen :) Hier kwam het keutelen ook erg traag op gang, maar aangezien ze wel zin hadden om te eten en zich verder vrij normaal gedroegen (wassen etc), hebben we geprobeerd om ons niet te erg zorgen te maken. En kijk, ze zijn goed hersteld! :)

Morgen proberen we ze terug naar buiten te brengen, hopelijk kunnen ze nog samen. Ze worden binnenkort met de ex-rammetjes gekoppeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eet & gedraagd Elly zich verder ook heel goed :)

Vanochtend had ik een lading keutels gevonden, maar nu al een tijdje niet meer.

Het zal idd wel goedkomen. Ik geef haar ook darmstimulans nu.

Spannend dat de dames weer naar buiten mogen morgen!

Hopelijk slaagt de koppeling met de heertjes :)

Elly moet ik strax mss ook weer herkoppelen met Ed, maar eerst mag ze nog even rustig herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .