Ga naar inhoud

nog steeds vind ik blindedarmkeutels


rewaantje

Aanbevolen berichten

ik vind nog steeds vaak de blindedarmkeutels van mijn voedster ondanks dat ze nu geen groente meer krijgen.

Ze krijgen hope farms rabbit super trio (echt afgewogen) en daarnaast krijgen ze meerdere keren per dag bergweide hooi of kruidenhooi.

Ze hebben daarnaast wilgentunnels en wilgentakken in de ren liggen.

Ze kunnen dag en nacht de ren in (het zijn binnenkonijnen)

wat kan hiervan de oorzaak zijn ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Het kan zijn dat je konijn te dik is waardoor hij niet goed bij zijn anus kan komen, of je geeft teveel voer waardoor hij geen trek heeft in de keutels.

Wanneer je vormeloze of papperige blindedarmkeutels vindt, kan er sprake zijn van een verstoring van de darmflora."

Bron: http://www.hetkonijn.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=25:keutelsoorten&catid=2:gezondheid&Itemid=11

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze krijgen een koffieschepje biks voor hun beide.ik heb ze nu sinds gister op water en hooi gezet en nu ff afwachten wat er gebeurd.

Ze zijn allebei niet te dik de da heeft ze vorige week nagekeken nadat ze hun entingen weer hadden gehad en ze waren zelfs te licht

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik geef wel wat groenten elke dag dezelfde hoeveelheid meestal is dat witlof omdat ze daar beide aan verslaafd zijn :-)

nu ze op water en hooi zit vind ik ze nog steeds en ze zijn van haar want ik heb haar even apart gezet om het in de gaten te houden.

Ik ga vanmiddag naar de da want er moet dan iets anders aan de hand zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze blijkt inderdaad wormpjes te hebben en heb panacur meegekregen voor 2 weken.

ikhad gelijk haar vriendje meegenomen en die bleek ook wormpjes te hebben dus ook die word behandeld

bedankt voor de hulp

Kijk... dat vermoedde ik dus al. Hopelijk zijn ze allebei weer wormvrij over 2 weekjes. Je kunt nu dus gerust weer groenten en biks gaan geven. Maak je wel het hok iedere dag schoon en ruim je de keutels gelijk op? Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Kijk... dat vermoedde ik dus al. Hopelijk zijn ze allebei weer wormvrij over 2 weekjes. Je kunt nu dus gerust weer groenten en biks gaan geven. Maak je wel het hok iedere dag schoon en ruim je de keutels gelijk op? Succes.

ze zijn beide zindelijk dus ik maak elke dag de wctjes schoon ze hebben er 2 in de kooi en 1 grote in de ren.de kooi maak ik 2x per week helemaal schoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zijn beide zindelijk dus ik maak elke dag de wctjes schoon ze hebben er 2 in de kooi en 1 grote in de ren.de kooi maak ik 2x per week helemaal schoon

Oké... gaat het nu al beter dan? Ik kreeg destijds het advies om de kooi iedere dag te doen met soda en ook de bodembedekking iedere dag te verschonen i.v.m. eitjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .