Ga naar inhoud

HELP< gillend konijn!!


Diesel4

Aanbevolen berichten

Mijn konijntje Pippa van nu ong. 8 weken oud gilt opeens. Ze zat bij mij op schoot, ik raakte haar niet aan en ze was heel rustig.. opeens begint ze te gillen, heel vreemd. ze was totaal niet druk en haar ogen sloegen ook geen angst uit. Ze is wel heel actief zo als altijd.

Ik heb wel gehoord dat gillen pijn of angst kan betekenen.. maar ze vertoond verder helemaal geen andere symptomen hiervoor. Ook heb ik ergens gelezen dat het bij jonge konijnen kan betekenen dat ze honger of dorst hebben.. maar ze eet ontzettend goed.... help, weet iemand wat het kan zijn??? Haar zusje Lotus is er wel steeds bij als ze gilt, misschien heeft het iets met de communicatie te maken??, lotus reageerde wel meteen op het gegil en begon pippa te likken,

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet beter dat een gillend konijn betekent: doodsangst of vreselijke pijn.

Hij heeft toch niet iets gebroken ofzo? Is er iets voorgevallen vandaag? Misschien verkeerd opgepakt?

Een konijn gilt niet zomaar!

Dus ik zou naar de dierenarts gaan.

aangepast door Zilverspar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm, het is een erg jong konijn, kan het zijn dat je haar voor het eerst oppakte toevallig? Of één van de eerste keren? Eerlijk gezegd

zou ik niet meteen in paniek raken want babykonijnen kunnen ook zonder reden gillen, vooral als ze voor het eerst worden opgepakt.

Ik heb hier een voedster, die gilt bij het minste of geringste, om niks. Dat deed ze al toen ze heel klein was, ik heb haar Babe

genoemd omdat ze net een speenvarken is. Soms gilt ze als ze speelt met haar zus, uit een soort opwinding denk ik. Er is echt niks

met haar aan de hand dan. Dus ik denk dat je voor niks naar de dierenarts gaat, maar goed, beter een keer teveel dan een keer te

weinig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met haar naar de dierenarts geweest en die kon niks vinden, wel had ze wat verhoging. Dus er zit ergens toch een ontsteking. Ze heeft me een antibiotica meegegeven die ik 's ochtends en 's avonds moet toedienen. Volgens de dierenarts zou ik het moeten merken aan haar gewicht en het stoppen met gillen. De komende week is het dus even afwachten.

Bedankt voor jullie reacties

aangepast door Diesel4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws!!, de antibiotica lijkt aan te slaan, ondanks ik nog steeds niet zou weten wat voor een ontsteking het is geweest en vooral hoe het daar is gekomen ben ik blij mijn lieverd blijer te zien. Ze rent harder, springt hoger, en kan weer lekker eigenwijs doen.. .ben blij dat het weer goed gaat.. Nog even tot en met maandag de kuur afmaken.. maar hopen dat het niet terugkomt..

Bedankt voor jullie steun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .