Ga naar inhoud

Teddy last van schilfers


wendyminoes

Aanbevolen berichten

Wij hebben sinds 1 april twee Teddy dwerg meisjes! Wat een geweldig lieve beestjes zijn het toch!

Elke dag zo'n kwartier per konijn bezig met borstelen, kammen ed.

1 van de 2 heeft 2 week geleden last gehad van vlooien. Bij de DA geweest en die adviseerde ons ze er eerst proberen uit te kammen. Mocht dit niet lukken konden we langskomen voor een vlooienbehandeling (noem je dat zo?).

Het konijntje had binnen 3 dagen geen last meer van vlooien, we houden het nog wel steeds in de gaten!

Maar wat mij opviel is dat dit konijntje ook erg last heeft van schilfertjes. Achter op het ruggetje bijna bij het kontje. Ook bij haar oren zitten een beetje schilfertjes en ze zijn erg warm en een beetje rood.

Is het verstandig om weer naar de DA te gaan of moet ik nog even afwachten? De buurvrouw zei dat ik haar ook kon wassen... Is dat ook een idee?

Groetjes!

Zie nou net dat het verhaal wel erg lang is geworden.. Hopelijk is het wel allemaal duidelijk :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo..

Ik heb ook 3 teddys. En heb het bij de oudste 2

Ook meegemaakt, ik heb ze gewoon geborsteld om de dag. En na een week of 2 verdween het ook weer. Zou me er niet al te druk om msken eerst. Mocht het aanhouden dan wel ff laten checken bij da of course... Komt ook door dikke vacht vooal als ze nog klein zijn.

Succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .