Ga naar inhoud

vakantie, hoe kan ik het eten goed bewaren voor de opppas


jess1974

Aanbevolen berichten

Hallo,

Komende week gaan we twee weken weg. Ik zou zo graag voor de oppassers (geen konijnen gewend) alvast porties maken van het groenvoer. Kan ik dit gesneden in zakjes in de koelkast bewaren?? En uiterlijk hoe lang. Ze vinden het niet erg om vers te halen hoor, maar ik wil graag even voorwerken.

Hebben jullie verder nog goede tips om onze oppassers te geven? De konijnen komen in hun tuin te staan, zodat ze de nijntjes goed in de gaten kunnen houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Toppits zijn er hele goede bewaarzakjes te koop met een soort ritssluiting. Daarin kun je porties groente prima bewaren en ook vrij lang. Er komt namelijk helemaal geen lucht meer bij en je kunt ze zelfs een soort vacuum maken door zoveel mogelijke lucht eruit te knijpen. Op die manier houd ik een krop andijvie gewassen en in stukken gescheurd ruim een week goed, terwijl een hele krop altijd een beetje begint te verleppen na een paar dagen...

Die zakken zijn in verschillende formaten te koop bij Blokker, Marskramer en sommige AH-winkels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat ik helemaal begrepen wordt, het is NIET de bedoeling dat ik voor 2 weken het eten klaar maak. Tuurlijk geef ik geld voor verse groente!!!!!

Het was alleen bedoeld voor de eerste dagen.

Bedankt voor alle tip.

Maar ik weet genoeg, dus verdere reacties zijn niet meer nodig hoor!!!

Van mij mag er een slotje op dit bericht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste: hebb het idee dat je zelf niet begrijpt dat het hier gaat om meningen en goedbedoelde tips.

Ten tweede: al is het voor de eerste dagen, ik geef het zo mee en bij verleppen haalt de oppas zelf maar... Dus dat is ook wat ik hier boven bedoelde.

Ten derde: ik begin steeds meer te twijfelen aan tips die ik wil geven op BB, omdat als het even niet n zin of straatje is van dr forum-opener wordt er bovenstaande manier (lees: bot & vele uitroeptekens) gereageerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat idee had ik ook

Zo van ik heb wat ik wil en nou hoef niemand meer te reageren

Beetje onvriendelijk

Ik begreep ook uit jouw verhaal TS dat je het voor 2 a 3 weken gesneden in zakjes wou doen

Ten eerste: hebb het idee dat je zelf niet begrijpt dat het hier gaat om meningen en goedbedoelde tips.

Ten tweede: al is het voor de eerste dagen, ik geef het zo mee en bij verleppen haalt de oppas zelf maar... Dus dat is ook wat ik hier boven bedoelde.

Ten derde: ik begin steeds meer te twijfelen aan tips die ik wil geven op BB, omdat als het even niet n zin of straatje is van dr forum-opener wordt er bovenstaande manier (lees: bot & vele uitroeptekens) gereageerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals bedankt voor de adviezen, Ik vind het een beetje raar, maar vooral jammer dat mijn bericht als "bot" wordt gelezen.

Ik ben oprecht blij met de adviezen en deze waren zeker niet "niet in mijn straatje". Jammer dat dit zo wordt opgevat.

Misschien verwacht je zelf wel te veel van je eigen reactie. Ik ben geen tienermeisje die helemaal van niets weet en met de hand meegenomen moet worden in de adviezen.

Maar nogmaals fleurtje 1985, sorry als het bij jou zo is overgekomen! (uitroepteken niet bot bedoelt, maar om extra te laten zien dat ik het meen).

Groet, Jess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook geen tienermeisje

Maar het kwam inderdaad heel raar over

Zo van nou ik weet het en mij nu niet meer lastig vallen

Had je anders kunnen brengen

Nogmaals bedankt voor de adviezen, Ik vind het een beetje raar, maar vooral jammer dat mijn bericht als "bot" wordt gelezen.

Ik ben oprecht blij met de adviezen en deze waren zeker niet "niet in mijn straatje". Jammer dat dit zo wordt opgevat.

Misschien verwacht je zelf wel te veel van je eigen reactie. Ik ben geen tienermeisje die helemaal van niets weet en met de hand meegenomen moet worden in de adviezen.

Maar nogmaals fleurtje 1985, sorry als het bij jou zo is overgekomen! (uitroepteken niet bot bedoelt, maar om extra te laten zien dat ik het meen).

Groet, Jess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg, beetje aangebrand lijkt het wel. En dat alleen voor een vraagje over het bewaren van groente.

Ik heb denk ik alle tips/adviezen wel gehad.

1. groente verlept sneller gesneder

2. in speciale zakjes kan ik het proberen voor de eerste week (wat ik nu dan ook doe komende dagen dat ik nog thuis ben)

Ik vind het persoonlijk zonde van de tijd om nog verder hierop te antwoorden, maar als iemand behoefte heeft om nog andere adviezen te geven, ga je gang. ;-)

Waar jullie gelijk in hebben is dat ik in het eerste bericht ben vergeten te vermelden dat het alleen maar voor de eerste week zou zijn en ik de oppas geld geef voor verse groente voor de tweede week, excusses daarvoor.

Ik hoop dat niemand meer boos is (en dat ik dit niet te bot heb geschreven,dat is zeker niet de bedoeling).

Laten we gewoon lekker verder gaan met het lezen en bekijken van andere berichten op deze leuke site. :-)

Groetjes,

Jess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg, beetje aangebrand lijkt het wel

Hier begin je mee

hoop dat niemand meer boos is (en dat ik dit niet te bot heb geschreven,dat is zeker niet de bedoeling).

En dan dit ?

Beetje tegenstrijdig

Ben blij dat je er achter kwam dat je het niet zo duidelijk hebt omschreven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als je alleen deze regels leest is het aardig tegenstrijdig. Jammer dat je dan niet leest/noteert wat er tussen staat.

Dan begrijp je wat ik bedoel. Het is maar net wat je wilt lezen.

Maar dit bevestigd maar weer dat een vraag stellen of reageren op dit forum niet aan mij is besteed. Anderen weten het altijd beter en als je maar net even anders reageert dan iemand verwacht wordt je afgebrand. Zegt denk ik veel over de personen.................

Maar nogmaals bedankt voor de adviezen en deze wijze levensles, maar mij zie je niet meer op dit forum. Erg jammer!!!!!!........... (goede site, maar het forum.........)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze site wordt niet om zeep geholpen hoor :mdr::mdr:

Er zijn nog heel veel mensen die graag advies hebben en willen vragen :yes:

We leren van en door elkaar :love:

Dus maak je daar maar geen zorgen om

Fijne vakantie

Wie is hier nou bot, leuk hoor zo'n goede site om zeep helpen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, nee hoor..

De site wordt echt niet om zeep geholpen..

De reactie van de TS op 16.43 kwam wat ongeduldig en onvriendelijk over..ongetwijfeld niet zo bedoeld zoals hij was geschreven...

De uitroeptekens waren wat teveel van het goede..

En dan is het een kwestie van reactie op reactie... daarmee ging het dus fout (oftewel; daarna)

Anyweej..

Kan iedereen nu weer on-topic !!!

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was inderdaad zeker niet zo bedoeld, die heb ik diverse malen aangegeven, zelfs excusses gegeven!

Ik heb het een en ander verder uitgelegd.

Ik vind het dan wel heel erg jammer dat er zo gereageerd blijft worden.

Tuurlijk gaat deze site niet om zeep. Het is een erg goede en leuke site. (dit was eigenlijk in de boosheid te snel geschreven) Maar het forum vindt ik echt niet leuk meer. Ik heb een keer eerder een bericht geplaatst en toen ging het ook zo. Erg jammer en zeker als je ook op andere topics van dezelfde personen ziet dat de zelfde personen andere mensen die niet vaak iets vragen gelijk afbranden.

Maar zoals gezegd, ik zal niet meer verder reageren op het forum. Ik ga alleen de informatie van de site zelf gebruiken.

Vraag aan de moderator:, kan mijn profiel verwijderd worden, ik zie niet hoe ik dat zelf kan doen.

Groet, Jess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Jess..actie >< reactie.. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor de stemming..

Jij reageert nu ook weer op mij...

En ik op jou, al is het om antwoord te geven op je vraag:

Profielen worden niet verwijderd, kwestie van niet meer inloggen..

Fijne avond !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .