Ga naar inhoud

Konijn heeft knopjes van de afstandsbediening gegeten!!


yomattie

Aanbevolen berichten

OEPS.

Mijn vriend en ik hebben net twee konijntjes en één van de twee is een echte knager. Ze had haar ook al laten vallen op de afstandsbedieningen maar die legden we steeds buiten haar bereik. Vanavond is dit helaas mislukt en we kwamen er te laat achter. Ze heeft het merendeel van de knopjes van de afstandsbediening er af geknaagt en een deel hebben we terug gevonden naast de afstandsbediening.Helaas een groot deel ook niet. Ik kan ze nergens vinden in de buurt en nu ben ik heel bang dat ze ze OPGEGETEN heeft.

Iemand hier ervaring mee?

Ben bang dat dit echt heel slecht voor haar is en weet niet zo goed wat nu wijsheid is.

Ik hoop op reacties!

Groetjes,

Yolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is schrikken. Je kunt haar natte groentes geven zodat het een beetje "doorspoelt", dat schijnt te helpen. Je kunt ze verse

ananas geven, dat helpt bij verstoppingen. Maar mijn ervaring met mijn konijnen is dat er niks gebeurt. Ze hebben hier wel vaker

de meest gekke dingen zitten knagen en ze hebben nog nooit een verstopping gehad. Het kan wel dat de darmen toch beschadigd

raken door kleine deeltjes die achterblijven dus het is nooit goed natuurlijk. Ze knabbelen volgens mij meer dan dat ze het ook echt

opeten. Hier sabbelen ze ook op tissues (?) als ze die ergens vinden (ik hou ze wel bij ze weg) en dan is de tissue wel nat maar er

is niks af. Sommige konijnen zijn erg gevoelig op verstoppingen en andere darmproblemen dus ja, jij kent je konijnen het best.

Als je je erg veel zorgen maakt, kun je de spoeddienst bellen, maar da's een dure grap. Je kunt het ook even afwachten en ze goed

in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké, nou thanks, dat stelt me wel wat gerust. Ze had al eerder een knopje er af gebeten maar dan vond ik ze in ieder geval terug. En nu een groot deel dus niet. Snap niet dat zo'n beest dat op wil eten! Gelukkig heeft zij wel sterke darmen, maar het lijkt me gewoon zo ongezond. Maar we zijn nu een nacht verder en ze hupt gewoon vrolijk rond, dus tot nu toe niets ernstigs.. Maar die afstandsbedieningen blijven VER uit de buurt vanaf nu! :wink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei! das lastig zappen :he:

Maar max heeft hier laatst ook 4 zuignappen van de drinkfles opegeten. dit kwam er smiddags al weer uit (hele coole discokeutels met blauwe stippen:glasses:) Ik heb ze smorgens geen biks gegeven zodat ze meer hooi gingen eten voor de vezels en een bultje andijvie. Gelukkig zijn de knopjes van rubber, dit is zacht en beschadigd niks van binnen. Hard plastic is beroerder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drie weken geleden heeft mijn vriend een hele mooie hor om Tobi zijn hok heengemaakt. Twee dagen later was bij Zo lekker rustig aan het spelen dat ik ondertussen lekker een boek zat te lezen. Half uur later halve hor opgevreten vanaf de buitenkant van zijn hok. Ik natuurlijk enormous:bounce: geschrokken. Inderdaad Veel natte groente gegeven en hij heeft nergens last van gehad.:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hebben konijnen toch met afstandsbedieningen, hier zijn ook al aardig wat knopjes verdwenen de afgelopen jaren :D Ook mijn konijn die normaal nergens aan knaagt vind de afstandsbediening erg interessant. Ze hebben er overigens niets aan overgehouden, gewoon even in de gaten houden dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whahaha... die beestje kunnen wel wat hebben wat dat betreft. Ze weten zelf ook echt wel wat ze doen...

Laatst kwam ik de kamer binnen en zag nog net een klein zwart kontje weghupsen onder de salontafel... Toen dacht ik al; DIT KLOPT NIET.....

fleurtje1985-albums-ollie-picture48329-hap-hap-dag-dag-snoertje.jpg

Dat was mijn werk-tellie ;) Lieve collega's, ben echt niet bereikbaar. Mijn konijntje heeft het snoertje van mijn oplader in DRIE stukken geratst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar, dat had een cavia van mij ook eens gedaan...

Maar het is wel weer te repareren, als je iemand kent die aardig kan knutselen op het gebied van elektriciteit ;)

Mijn laptopkabel is op die manier ook weer hersteld, veel goedkoper dan een nieuwe moeten kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .