Ga naar inhoud

Arme Snuffie


jelle1110

Aanbevolen berichten

Snuffie gedroeg zich echt raar de afgelopen dagen!

1 week geleden was er nog niets aan de hand, en stond hij elke ochtend vrolijk voor de tralies van zijn hok en was ie helemaal blij.

En opeens deed hij dat niet meer, en zat ie zielig in een hoekje.

Er gingen wat ochtendjes voorbij met dat gedrag.

En opeens op een ochtend ging hij er bij piepen, en was ze ook aan de diarree.

De diaree hield gelukkig op, maar hij bleef elke ochtend wat piepen.

Gisterochtend was het helemaal erg.

Hij piepte heel erg, en ging alleen maar in een hoekje zitten.

Meteen naar de dierenarts gegaan om haar te laren controleren.

Alles was goed, haar temperatuur 38,9 maar dat kon geen kwaad.

Maar er was toch ergens een ontsteking kennelijk...

Volgens de dierenarts kon het mogelijk een blaasontsteking zijn.

We kregen antibioticum en pijnstillers die we in haar bekje moesten spuiten.

We kwam thuis, en ze was nog wel wat stilletjes.

En 's middags... lag ze op haar zij met haar pootjes voor zich, net zoals me oude konijn toen ze op sterven lag.

Het bleek dat het mot bepaalde stoffen afstootte (of aan het gassen was) en daar kon Snuffie totaal niet tegen.

Een schone kooi later (met hennepstro en hooi) en het ging al weer beter.

Nu (3 antibioticum en pijnstillers later) is ie weer als zoals ie altijd was.

Dat was toch wel even schrikken hoor:frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wel eerder met haar naar een da zijn gegaan

een konijn wat niet meer aanvalt op haar eten dan moeten er wel alarmbelletjes gaan rinkelen

een konijn laat pas zien dat ze ziek zijn als ze al heeeel ziek zijn

aangepast door jrjsieben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee wat vervelend, maar wel goed dat je er achter bent gekomen, op tijd, wat er aan de hand was! Heb je hier informatie

gevonden daarover? Zo kwam ik hier ook terecht namelijk, veel mensen hier denk ik wel. Konijnen zijn soms best een

mysterie, konden ze maar praten he! Veel mensen weten niet dat je meteen naar de dierenarts moet gaan als ze een keer

niet willen eten. Met katten en honden kun je dat wel een dagje aankijken natuurlijk. Maar je was er op tijd bij, nou

dat weet je voor de (hopelijk niet natuurlijk) volgende keer. Wel lastig dat je konijn niet alle bodembedekking verdraagt,

ik geloof dat houtzaagsel giftige stoffen kan bevatten dus daar kunnen konijnen meestal niet goed tegen. Ik gebruik ook

hennepstrooisel want ik heb ook een paar langharige en hennep blijft minder in de vacht steken.

Veel plezier hier, je kunt trouwens ook leuke dingen doen hier hoor, het fotohoekje vind ik altijd erg leuk en er zijn

spelletjes. Er is ook een fotowedstrijd trouwens, ik denk dat ik daar ook maar eens aan mee ga doen. Leuk trouwens

dat filmpje in je topic, lief konijntje hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .