Ga naar inhoud

Help! Knobbeltje


Boeddha1987

Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

met een abces moet je inderdaad voorzichtig zijn want kan bij konijnen vaak ernstiger worden dan je zou verwachten. en ik heb begrepen dat je inderdaad medicijnen zou moeten krijgen maar ik ben geen da dus toch nog even navraag doen, vreemd dat je dierenarts niet even wilt kijken . Die van mij wil graag altijd zien hoe iets eruit als ik bel ziet en dan wordt het hele konijn even apk gekeurd ;-). Toch misschien beter om niet nog een week af te wachten, om erger te voorkomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een abces kan snel groeien en dat is meestal eerst intern, waardoor je hem vaak al laat op merkt.

Toen Kodi een bult op de kaak had, tijdens de vakantie in Zeeland, raadde mijn DA mij aan zo snel mogelijk een DA te bezoeken, indien nodig daar. Hij raadde mij zeker af nog twee dagen te wachten tot we thuis zouden zijn. Uiteindelijk zijn we diezelfde dag nog naar huis gegaan en Kodi is die middag nog geholpen. Mijn DA zei....hoe sneller je kan ingrijpen bij een abces hoe beter het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat een abces naar buiten toe open gaat is er langere tijd een ontsteking gaande die eerst de holtes intern vult en pas als het daar geen kant meer uit kan openbarst... Vaak staat er al heel veel druk op het omliggende weefsel, wat erg pijnlijk is. Het feit dat je konijntje al zo'n gezwollen koppie heeft is hiervan een indicatie. Arm beestje moet behoorlijk veel pijn hebben. Dierenarts, dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry allemaal dat ik nu pas terug stuur, heb t druk gehad.

Ik heb zometeen een afspraak voor boeddha om 1 uur, ik kon niet eerder terecht helaas.

Ik laat jullie straks wat weten.

Abces is bijna weg maar ik maak me zorgen om die knobbel op zijn neus, daarom ga ik zo ff na de da.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

net terug van de da. het kleine abcesje voor bij zijn snuit blijkt dus een groot abces te zijn vandaar zijn dikke neus.

Abces is leeggeknepen en heb ab en honingzalf gekregen.

Het kwam gelukkig niet door zijn tandjes, waardoor wel? geen flauw idee. Hopelijk geneest het snel en blijft het weg.

Kan ik hem nu beter even met rust laten?

Of ja hem, dierenarts meent toch dat het een vrouwtje is maar kon het ook niet met zekerheid zeggen. moest over een maandje nog eens kijken.

Ook is het waarschijnlijk helemaal geen dwerg hangoor maar iets ertussen in want hij weegt al 1 kilo met 9 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij/zij heeft een abprikje gehad en verder heb ik enrofloxoral(morgen mee beginnen) en dermiel meegekregen.

Heeft ab wel zin dan? ik ga hem natuurlijk niet die troep geven als het toch geen zin heeft. maar misshien is het ook om verdere ontsteking te verkomen ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij/zij heeft een abprikje gehad en verder heb ik enrofloxoral(morgen mee beginnen) en dermiel meegekregen.

Heeft ab wel zin dan? ik ga hem natuurlijk niet die troep geven als het toch geen zin heeft. maar misshien is het ook om verdere ontsteking te verkomen ofzo.

Ik zou deze link even doorlezen als ik jou was en dan kijken wat je beslist: http://www.dierengebit.nl/abces/konijn-abces-inleiding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed lees, heeft de da mij dus te weinig gegeven. eigenlijk moest ik ook nog metronidazol erbij hebben toch?

Ja volgens mij ook maar misschien kun je die dierenarts van die kliniek (Wilhelminapark) even bellen of een mail sturen voor meer informatie? Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja volgens mij ook maar misschien kun je die dierenarts van die kliniek (Wilhelminapark) even bellen of een mail sturen voor meer informatie? Succes.

Ik heb de kliniek gemaild en dit is hun antwoord terug:

Even een kleine nuace erbij, het kan zijn dat bij kaakabcessen de enrofloxoral niet werkt omdat dit vaak anaerobe bacterien betreffen. Echter op de neus is het eerder een wondje en kan de enrofloxoral wel werken. De dermiel doet ook gelukkig de bacterien afdoden. Dus als de wond open is en het ziet er schoon uit dan is het niet van groot belang dat je er metronidazol bij gaat halen.

Ik ga de antibiotica gewoon even heb ik besloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja erg vervelend, ik heb net zijn wond schoongemaakt, dat was nog een karweitje. wondje was bijna dicht, heb het even gespoeld en hard moeten duwen om de rommel eruit te krijgen. Toen nog ff zalfje erin.

Gelukkig heb ik een makkelijk nijntje die t allemaal wel prima vind, af en toe beetje hoofdje draaien ma verder gaat het goed. das een gelukje!

Ik hoop dat zijn herstel goed verloopt, gelukkig heeft hij er niet echt last van. even vrolijk als altijd en eten doet hij ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker hou ik mijn nijn goed in de gaten. :)

Ik vroeg me wel iets af, is het normaal dat t abces zich weer vult met pus en dat je dat telkens moet uitduwen, of hoort het eigenlijk leeg te blijven nadat het is leeggeknepen?

Is jou Flappy aan t abces overleden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker hou ik mijn nijn goed in de gaten. :)

Ik vroeg me wel iets af, is het normaal dat t abces zich weer vult met pus en dat je dat telkens moet uitduwen, of hoort het eigenlijk leeg te blijven nadat het is leeggeknepen?

Is jou Flappy aan t abces overleden?

Nee, mijn Flappy is niet aan het abces overleden. Hij was al 8.5 jaar toen ik de eerste ontdekte, daaraan laten opereren (en Flappy herstelde moeizaam want ik moest hem ongeveer 3 weken dwangvoeren) maar binnen no time zat er aan de andere kant onder zijn oor een. Die ben ik homeopatisch gaan behandelen en Flappy is ondanks dit nog 11 jaar geworden, dus van ouderdom overleden. Ik hoop dat het bij jouw konijn goed komt. Toen Flappy dit had wist ik nog niet van die Duplocilline-injecties (of dat die nog niet bestonden??) want dat zou ik dan zeker geprobeerd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kodi heeft destijds ook enrofloxoral gehad omdat het niet echt uit de kaak kwam, maar in zijn geval vanuit de nek. Daarnaast moest ik het abces iedere dag twee maal uitspoelen. Het is een soort van zak waar het abces in zit. De wond is snel dicht en moest iedere keer weer geopend worden. In het begin kwam er redelijk veel zooi uitzetten bij het doorspoelen maar na twee weken werd dat steeds minder en minder. Ik moest met de AB doorgaan tot het abces schoon zou zijn.

Helaas hebben we Kodi wegens andere problemen moeten laten inslapen. Zijn niertjes hadden het begeven...de DA baalde er ontzettend van omdat het abces juist zo goed genezen was en Kodi verder nooit wat mankeerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .