Ga naar inhoud

Elastiek gegeten.


Blue

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft net een elastiekje opgegeten.

En dan niet een haar elastiek maar een tjsa... gewoon rubbere?

Heb de DA gebeld maar die zegt dat konijnen ze stuk eten en dat het er met de poep

uit moet gaan. Zo niet moet ik langskomen (als er verstoppingen zijn)

Maar is dit serieus de enige oplossing?

Vraag me niet hoe maar ze vrat in 1 x dat hele ding weg.. Kreeg niet eens de kans

om het uit der mond te halen...

Iemand ervaring mee?

Of zal ik voor zekerheid andere DA bellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hebben ze een keer aan plastic geknabbeld (Gelukkig achteraf gezien niet gegeten)

Ik heb toen ook direct de DA gebelt en die heeft me voor de zekerheid 'Laxatract' mee gegeven.

Dit is een laxerende olie, dit zorgt ervoor dat (in mijn geval) het plastic zich niet zal hechten oid.. (uit mn hoofd gezegt)

Ik weet niet waar je woont? Want anders kun je dat wel geven voor de zekerheid, mag je wel wat van me hebben..

Of je belt even een andere DA op met dezelfde vraag. Een Konijnkundige dierenarts weet dat je niet af moet wachten met konijnen..

Met de juiste dosering krijgen ze geen diarree oid (3 ml per kg lichaamsgewicht, nogmaals uit mn hoofd), dus daar hoef je niet bang voor te zijn. (krijgt ze wel diaree moet je de dosering minderen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja k'woon in Almere. De meest kk Dierenarts die hier is zit in Almere Buiten en dat is een uur met de bus. Dat lijkt me ook niet zo geweldig voor me konijn.

Anders zou ik vanavond kunnen langsgaan. Dan heb ik de auto tot me beschikking.

Bel ze nu meteen wel even. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rubber kan zeker weten vast blijven zitten in de darmen... Dus bel alsnog een kkda.. Ik weet verder ook niet wat je eraan kunt doen...

Ik denk ff hardop:

Bij een verstopping mag je geen biks geven omdat dat aan de verstopping hecht en zo de verstopping erger maakt.. Na een verstopping moet je wel zo veel mogelijk vezels geven om de darmen goed te laten werken. Maar het is nu natuurlijk nog geen verstopping..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb dus een KK dierenarts gebeld maar ook die zeggen dat ze weinig kunnen doen.

Als ze gaan opereren is er een kans dat ze het zelfs niet overleeft.

Ik moest ook van hun in de gaten houden hoe ze eet. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .