Ga naar inhoud

Arme Gerrit toch!


PYT

Aanbevolen berichten

Hé BB'ers

Ik weet niet goed hoe beginnen, maar Gerrit heeft al lang problemen met eten. Ze kan namelijk niet goed tegen biks, ze krijgt er echt snel diarree van. Verschillende keren hebben we het opnieuw proberen op te bouwen maar het liep na een tijd altijd mis.

Ik heb pas deze week gedaan met mijn examens (ik studeer nog in Leuven en mijn konijnen zijn in Neerpelt), dus ik ben een dikke maand niet meer bij de konijnen geweest. Vandaag ben ik dus terug thuis gekomen en had Gerrit weer een vuil kontje. Mijn vader heeft ze blijkbaar eens twee handen vol SS biks gegegeven omdat hij denkt dat ze verhongeren!! Ik krijg het gewoon niet uit zijn hoofd want vroeger deden ze dat zo en zo....

Ik heb haar in een lauw badje gezet en zo geprobeerd het schoon te maken en het vuil weg te krijgen. Ineens zag ik een klein bruingrijs (?) wormpje liggen naast haar en ik zag ook dat haar huid precies open lag. Ik schrok me dood en voel me nu echt zo schuldig..

We kunnen pas vanavond om 19u50 naar de dierenarts. Ze zou dan in slaap worden gedaan en ze zullen haar haren weg scheren. Nu staat ze binnen bij mij, zodat ik haar goed in het oog kan houden. Ze eet gelukkig nog hooi. Heeft er iemand misschien tips waar ik nog op moet letten en wat ik nog meer kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

PaulaW; Idd niet leuk om zo thuis te komen, bedankt voor je reactie

JOEPENKOOS; Ik heb haar in een lauw badje met isobetadine gedaan, 2x, zou dat niet volstaan?

Wupsie; Wel ik probeer het te knippen, maar durf ook niet te ver gaan.. Ze is nog steeds aan het verharen. Het is eigenlijk een NHD maar ze heeft erg lang haar voor haar ras.. Dus de schaar gaat er niet zo makkelijk door en ben dan ook bang dat ik mss te dicht kom

Ze eet nog steeds hooi en keutelt nog, heb haar nog wel niet zien drinken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lief dat jullie zo bezorgd zijn!

De DA heeft Gerrit direct pijnstilling gegeven en zou er vanavond nog aan beginnen.

Ze gaat dus kijken waar de maden zitten en hoe ver ze geraakt zijn.

Maar Gerrit at nog goed hooi en dronk nog, en was mooi op gewicht.

Ze zou ook meteen een echo laten maken om te kijken of er baarmoederproblemen zouden zijn.

Indien dat zo is zou ze me morgen bellen om te vragen of ze ook mag castreren.

Wel raar om nu met één konijn terug naar huis te komen.

Bent zit nu alleen, vind het ook wel zielig voor hem.

Nu maar hopen dat de operatie goed gaat en dat ze geen baarmoederproblemen heeft

Ik heb gelukkig wel veel vertrouwen in de DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je allemaal voor de lieve reacties.

Als ze om half 10 nog niet gebeld had, moet ik bellen en zouden er normaal geen baarmoederproblemen gevonden zijn. Als dat wel zo was had ze zelf moeten bellen om te vragen of ze mocht castreren. Dus laat het maar snel half 10 worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .