Ga naar inhoud

Konijn doodgebeten door hond


kimwijdeven

Aanbevolen berichten

Vanmiddag heeft een van onze honden een konijntje van ons doodgebeten.

Heeel erg vond ik dat maar we konden niks meer doen hij was meteen dood

Dit super lieve konijntje had een nestje van 4 baby konijntjes

Die nu 2 a3 weken zijn

Heeft iemand tips om deze diertjes optimaal te verzorgen zodat ze dit kunnen overleven!!

Help a.u.b.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van konijnenbelangen staat een handleiding, daar kun je ook een speciale melkformule bestellen.

Veel succes met de kleintjes en sterkte met het verlies van je konijn.

(Dit topic word misschien meer gelezen in het hulp bij onverwachte nestjes?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit echt? Oh wat erg zeg!

Wij hebben pas 3 konijntjes met de fles grootgebracht. Ze waren 1 week toen we begonnen met de fles en inmiddels zijn ze 10 weken oud.

Het kan dus wel. Wij hadden via de dierenarts voeding gekregen, volgens mij was het kittenmelk. Iedereen hier raadt het af, maar bij die van ons is het prima gegaan. 2x per dag kregen ze de fles. Gelukkig eten ze nu al een tijdje zelfstandig en gaat het hartstikke goed met ze.

1 konijntje is bij ons van de kou dood gegaan buiten in het hok, die was toen 3 Ć  4 weken. Als het hier weer zou gebeuren (maar dat gebeurt niet weer!) zou ik ze dus meteen binnen halen.

Er is nu alleen 1 probleem .... we willen ze niet meer kwijt, ze zijn zo lief, zo tam.... 'onze babies'!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow.. Wat vreselijk.. Echt een nachtmerrie...

Hoe kon je hond bij de konijnen komen?

Mijn herder ziet ze als zijn pups, maar ik zou hem echt niet 100% vertrouwen bij de konijnen. Hij wil ze bij hun nek pakken en in zijn mand leggen. De nekjes van konijnen zijn daar niet bestand voor. Bovendien.. Een hond schudt zijn prooi dood.. Dus de grens tussen puppie en prooi is niet zo groot..

Mijn bouvier heeft een heel sterk jacht instinct. Die vertrouw ik al helemaal niet bij mijn konijnen.. Zelfs niet als de konijnen in de ren of in hun hok zitten.. Het vorige hok had allemaal beschadigingen omdat mijn bouvier de palen van het hok probeerde door te bijten.. Met het nieuwe hok heb ik dus een ren om het hok gezet. 2 vliegen in 1 klap: mijn hond kan niet bij het hok en mijn konijnen hebben meer vrijheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .