Ga naar inhoud

Heeft Nijn pijn?


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn konijnen zijn dus 4 weken ziek geweest en pas net opknappende. Sinds afgelopen zondag had ik echt het gevoel dat ze 99% hersteld waren (ze hadden alleen nog geen sex). Vervolgens kwamen er 2 warme dagen en nu vraag ik me weer af...

Ze ligt de hele dag met haar ogen dicht. Af en toe zie je haar neusje heel snel op en neer gaan. Ze eet wel. Haar oren voelen niet extreem warm of koud. Ze wil niet op de icepod.

Wat is er nu weer op komst?!

Ze heeft een verstopping door een haarbal gehad en begon tijdens de antibiotica kuur (en nadat ik de kruidentunnel in het hok had gedaan) te niezen. Na 2 weken een ander antibioticum werd het niezen minder. Toen ik stopte met de antibiotica, het ging regenen en de kruiden tunnel weg haalde nieste ze niet meer. Ik weet dus niet of het nu snot was, irritatie door verkeerd geschoten medicatie/dwangvoeding en/of een allergie was.

Ze heeft sinds het ziek zijn nooit meer zo gebunkert met eten als voordat ze ziek werd en biks at ze vrijwel niet.. Verse kruiden bunkerde ze wel weer..

Mijn ram heeft 2x geniest, waarna hij direct die 'nieuwe' antibiotica kreeg en hem heb ik toen niet meer horen niezen.

Ik maak m'n zo'n zorgen om m'n meissie.. Heb nu voor de zekerheid maar pijnstilling gegeven, maar weet niet of ze pijn heeft of had.. Wat moet ik nu? Ik ben echt wanhopig.. Mijn ram is blind en kan echt niet zonder haar.. Hij likt nu ook aldoor aan haar oortje en duwt dan zijn kopje onder die van haar. Als zij dood gaat, gaat hij dat ook en ik red het niet om nog 4 weken zo intensief met hun bezig te zijn..

Ik heb vanmorgen een volle poepbak geleegd en vanmiddag weer. Nu is hij niet vol. Normaal heb ik 's morgens en 's avonds een volle poepbak, dus niet 's middags. Mijn ram en voedster zitten samen in 1 hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag het in de loop van de dag. Nu met de pijnstilling lijkt ze wel weer rond te huppelen.. Maar werkt pijnstilling dan wel zo snel? Vlak voordat ik dit topic starte heb ik het gegeven..

Ze had als laatste Doxoral Aqua Drops.

Ik bedenk net.. We hebben petunia's in de tuin, maar ze hangen hoog in mandjes, waar ze niet bij kunnen. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er een blaadje op de grond is gevallen. Nu zie ik wel dat die plant op de giftige lijst staat, dus ik zal ze aan mijn moeder moeten geven, maar dat kan toch geen pijn veroorzaken?

aangepast door Bloem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er aan wat de oorzaak van de pijn is. Darmkrampen kunnen ook pijn veroorzaken.

Hoe bedoel je dat? Waarvan zou ze darmkrampen kunnen hebben? Wat moet ik doen?

Ze ligt nu weer zoals ze de hele dag ligt.. Niet languit (dat deed ze toen ze die verstopping had namelijk wel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze van die giftige plant heeft gegeten kan ze daardoor best last hebben van haar darmen.

En ze had een verstopping een paar dagen geleden zei je door de verharing. Heb je je konijn geborsteld?

Heeft ze antibiotica gekregen voor een verstopping? Dat lijkt mij vreemd. Bedoel je niet probiotica?

Een konijn met pijn zit vaak stil in een hoekje en komt tot weinig. Soms hoor je ook knarsetanden.

Maar he als je het niet vertrouwd waarom ga je niet naar de DA?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze had antibiotica omdat ze nieste ;)

Die verstopping was niet zeker en inmiddels zijn we erachter dat ze destijd een klaproos had gegeten, die giftig blijken te zijn voor konijnen..

Maar momenteel eet ze weer en ze heeft normale keutels gehad, het lijkt weer de goede kant op te gaan.. Al is ze nog wel erg moe overdag..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .