Ga naar inhoud

Doof??


iloveballoo

Aanbevolen berichten

Ik zorg nou al een kleine drie maanden voor een FH, het tweede konijn dat bij mij in de tuin is gesmeten:unlove:, Ze is echt een schat van een konijn alleen reageert ze niet als ik roep maar wel op mijn handen. Ook als ik in haar oor blaas omdat er een vliegje zit reageert ze niet. Keihard rammelen met de voerbak, geen reactie. Zou ze doof kunnen zijn? Hoe test je dat eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ze hoort niet veel, maar ik denk dat ze nog wel een klein beetje hoort.

Want toen ik een stuiter bal op de harde vloer liet vallen reageerde ze helemaal niet, maar toen per ongeluk een mes op de tegels liet vallen draaide ze haar hoofd een beetje, maar echt goed hoort ze dus niet.

Hebben dove konijnen nog extra zorg nodig?? Want ik weet dat je met blinde konijnen wel maatregelen moet nemen. (duhh)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet rekening houden met het feit dat als je iets laat vallen, de vloer ook trilt. Dáár kunnen ze namelijk ook van schrikken.

Betere testen in dit geval zijn dingen die dus lawaai maken en die nergens tegen aan botsten.

En de toonaard, als dit ook bij konijnen geld:

Een vallend mes op plavuizen is bijvoorbeeld een veel hoger geluid dan het gebonk van een stuiterbal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .