Ga naar inhoud

Plasje bloed gevonden..


bino&dido

Aanbevolen berichten

hallo,

Heb net in de ren van mijn 3 konijnen een plasje bloed gevonden.:( Dus ik direct alle drie nagekeken maar op niemand bloed te vinden. Misschien kan het zijn dat 1 van de drie dan bloed plast ofzo? Of een vogel? Kat van de buren?

Nu moet ik er vandaag maar naast gaan zitten ofzo om te kijken van wie het bloed is.. Was wel best wel veel bloed, maarja van wie.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb ze allemaal vanmiddag nog een keer nageken maar kan niets vinden. Ik dacht eerst aan bloed in de urine ofzo of een nagel. Ik heb vanmorgen een foto gemaakt dus zal hem zo wel even plaatsen. Maar vond het wel echt een plasje en was nog helemaal nat toen ik buiten kwam.

Het zou nog van iets anders kunnen zijn idd, maarja had zoiets van kan op zondag naar een dierenarts gaan maar zou niet eens weten van wie van de 3 het zou moeten zijn. Zal zo even de foto uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En m'n konijnen reageren net als altijd, en heb nog naar de nagels gekeken maar ook daar geen bloed te vinden. Heb ook nog gekeken waar ze altijd plassen maar ook daar geen bloed te zien.

Dus misschien toch een vogel? De kat van de buren zag ik net maar is ook op eerste gezicht niets aan te zien, die zit altijd naar m'n konijnen te kijken maar heb um nog nooit in de ren gezien.

Hoop idd dat het eenmalig was, ik zal de ren extra in de gaten houden en als ik nog iets vind ga ik wel naar de dierenarts maar zolang ik niet weet of het bloed van m'n konijnen is en zo ja van wie heeft het denk ik weinig zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ren is 1.20 hoog en is verder niet overdekt. Wel staat er een grote wilgen boom die half over de ren heen groeit. Mijn konijnen gaan zelf een hok in als ze bang zijn ofzo. Maar heb eigenlijk nooit last van vogels of van katten ofzo. En denk ook niet dat dat nu het geval is, aangezien er niets te zien is aan de konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het geslacht en de anus van alle drie je konijnen nagekeken?

Zo'n plasje bloed zou ook op de vacht zichtbaar moeten zijn als het van een open wond op het lijfje komt.. lijkt me. Tenzij ze het weer schoon gelikt hebben..

Mogelijk dat de onderkant van een van je nijnsels een wond opgelopen heeft? Zijn ze ergens aan kunnen blijven hangen? uitstekend schroefje of iets dergelijks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad geen urine, tenzij het vol bloed zit. Dat zou kunnen, maar wijst op ernstige blaasstenen en dan zou dat konijn ook heel ziek zijn waarschijnlijk. Het kan een baarmoederontsteking zijn of een darmbloeding, maar dat kunnen ze zelf al weer schoongelikt hebben. Toch zou je dan nog wat uit de anus moeten zien komen als je goed kijkt.

Als het bloed is en het is van de nijnen dan is de meest onschuldige oplossing is dat er een een nagel afgebroken heeft. Dat bloed heel even heel hevig maar als het eenmaal stopt zie je geen bloed meer op je nijn. Je kan dit wel zien doordat er ergens een hele korte of afwezige nagel is. Dus kijk even goed na of ze er allemaal nog aan zitten (ook die twee 5de nagels aan de voorpootjes!)

En je weet ook zeker dat je geen aarbeien of een ander knalrood fruit gevoerd hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook een beetje vreemd is... er liggen nergens druppeltjes bloed.. ook niet tussen de plasjes in. Dat zou dan weer een bloedend nageltje uit kunnen sluiten..

Als het idd inwendige problemen zouden kunnen zijn, zou je ze alle drie voor 1 dag kunnen scheiden. Zo kun je aan de urine of keutels meer kunnen ontdekken, wie het bloed verloren heeft..

Ik blijf je topic volgen. Ben wel heel erg benieuwd wat er aan de hand is. Natuurlijk hoop ik voor jou en je nijnen dat het goed afloopt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel weet is dat als het een nagel geweest is, er behoorlijk wat bloed zou moeten liggen.

Toen Kodi met zijn nageltje was blijven hangen leek het wel een bloedbad, ik dacht dat het nooit ophield.:eek:

Ben heel benieuwd of de TS inmiddels wat meer heeft ontdekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gelukkig niets gevonden!

Aan de 3 konijnen nog steeds niets te zien, gedragen zich normaal. Beetje sloom door het weer maar verder goed gegeten en gedronken. In de urine en poep geen bloed gevonden. Ik hoop maar dat het zo blijft..

Het blijft nog steeds een raadsel..

(Op de ene foto zie je idd dat er omheen ook bloed heeft gelegen wat opgedroogd is maar geen spetters ofzo..)

aangepast door bino&dido
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .