Ga naar inhoud

Zorgverzekering konijnen


Hart16

Aanbevolen berichten

Een verzekering voor de konijnen heb ik niet gehad. Normaliter zag ik de DA maar 2x per jaar en dat was voor de inentingen. Echte grote ingrepen heeft Kodi eigenlijk alleen in zjin laatste jaren gehad en achteraf vielen die kosten ook mee. Gezien ik niet slecht verdien, was dat gewoon direct op te hoesten. Maar goed....da's mijn situatie.

Ik denk dat je een aantal zaken zou moeten afwegen:

- Hoe is je financiele situatie, wat kan je missen ineens of per maand

- Hoeveel nijnen heb je, meerdere konijnen kunnen meer kosten met zich meebrengen

- Hoe sterk zijn je konijnen, een wat zwakker konijn kan meer kosten met zich meebrengen

- Hoeveel moet je per maand betalen aan de verzekering

- Op welke kosten bespaar je en hoeveel mocht je wel zo'n verzekering hebben

Je zou zelf het bedrag van de verzekering ook op een aparte rekening voor je konijn zetten.

Je hebt dan altijd wat geld achter de hand voor je nijn, mocht het nodig zijn, maar niet de verplichting van betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan in totaal 22 tot 26 euro per maand kwijt zijn. Dus laten we uit gaan van 24 euro. Dat is 288 euro per jaar excl de vaccinaties. Dus dan ben ik goedkoper uit om alle da bezoeken zelf te betalen..

Dat is met mijn honden en kat ook altijd zo geweest..

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet gewoon per maand geld aan de kant voor de nijnen, mocht je er onverwachts mee naar de da moeten, ik zelf doe altijd per maand 15 euro per konijn, ik heb er twee, gelukkig al een tijd de spaarrekening voor de nijnen niet gebruikt maar ik denk dat dit op het zelfde neer komt als een verzekering. plus je gooit eigenlijk geld weg vind ik als je het ook gewoon per maand kan sparen voor ze, of je moet echt een nijn hebben die bijna altijd wel wat mankeerd. tis net wat je zelf prettiger vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een gok die je maakt. Als je dier eenmaal wat mankeerd en je gaat dan een verzekering aansluiten, zijn die 'mankementen' uitgesloten van de verzekering. Zo heb ik een herder overgenomen met een imuunziekte. Bijna alles kan onder die imuunziekte geschoven worden. Daarom heb ik voor hem (11 jaar) ook geen verzekering afgesloten. Voor hem zou een verzekering wel voordeliger zijn geweest, maar dan zou heel veel niet vergoed worden en kwam ik zonder verzekering alsnog voordeliger uit..

Ik zet nu dus ook elke maand geld opzij. Als ik vind dat mijn potje te vol wordt, koop ik er wat leuks van voor de dieren. Daar hebben ze meer aan als een verzekering.. Maar dan moet je natuurlijk wel zo goed met geld om kunnen gaan..

aangepast door Bloem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .