Ga naar inhoud

Help! Wilde muis en mijn konijnen...


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn konijnen waren/zijn dus ziek en ik heb in die tijd door de hele tuin hooi, groente, fruit, kruiden etc gelegd. Konijnen zijn sindsdien ook 24/7 los in de tuin.

Nu ineens zag ik een muis of rat weg kruipen!!! Kunnen die mijn konijnen ziek maken? Wat moet ik doen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn de keutels schadelijk voor bijvoorbeeld vogels, maar konijntjes niet al kan het natuurlijk dat ze wat meedragen (vooral ratten vertrouw ik wat dat betreft voor geen cent). Hier vorig jaar ook paar keer muizen in de tuin gehad die dus lekker mee dachten te eten van het voer. Konijntjes niks opgelopen behalve dan dat ze doodsbang blijken te zijn voor muizen, haha. Kwamen niet meer van hun bovenverdieping af! (daar viel het ons ook door op)

Wij hebben toen eerst muisvriendelijke val geprobeerd, maar uiteindelijk toch een echte muizenval moeten gebruiken om eraf te komen. Had er wel één gered en in het bos uitgezet.

aangepast door Nella
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen toen ik beneden kwam, was mijn ram geen uitweg meer aan het zoeken en mijn voedster zat hooi te eten. Ze hebben redelijk wat groente op en wat hooi, maar de rest staat er allemaal nog.. Heb wel 1 poepbak die redelijk vol is.. Hoop dat ze nu geen terugval krijgen of dat het leek alsof ze meer aten omdat er muizen/ratten mee aten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat ze daar wat van krijgen hoor. Hier hebben we ook muizen(overal wel denk ik) en mijn konijnen of andere dieren zijn er nooit ziek van geworden. Ik heb een chinchilla van 20 jaar en er zit altijd een muisje mee te eten uit zijn voerbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .