Ga naar inhoud

Graven in etensbakje


Zotte_bien

Aanbevolen berichten

Hoi hoi iedereen,

Hier ben ik weer met mijn vragen.

Mijn grootste nijntje Chillie, graaft altijd in haar etensbakje. Ik heb zo een porseleinen bakje, vrij groot vind ik. Het eerste wat Chillie doet als ik het bakje gevuld terug in haar ren zet is erin beginnen graven. Wat kan ik hier aan doen denken jullie?

Ook vroeg ik mij af hoe jullie groenvoer geven. Ik heb echt al vanalles geprobeerd nl in een groot diep soepbord, in een soort van bal dat vooral voor hooi gebruikt wordt, nu onlangs heb ik het in een mandje gepresenteerd, maar telkens flikt ze het om het eruit te halen en op de grond te gooien, maar het lijkt me zo vies om alle die lekkere groentjes van de grond te eten... Vroeger gaf ik het gewoon in haar nachthok en legde ik het gewoon op de grond...

Wat voor ideetjes hebben jullie hiervoor?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze hun groente in een grote hondenvoerbak met houder op de allerlaagste stand. (om te voorkomen dat de bakken alle kanten op vliegen..) Hier halen ze soms bewust de groente eruit om het lekker van de grond te smikkelen. Ik laat ze maar lekker ;)

Het stukje wortel dat ze 's avonds laat krijgen, moet altijd door het hele hok gehupst worden. Zal blijkbaar lekkerder zijn haha.

Gewoon laten doen, ze zullen 't wel weten. Misschien eet het wel fijner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owke cva ik zal ze dan gewoon maar laten doen. Ik heb vannamiddag nog een idee bedacht om het op te lossen met de groentjes.

Ik heb een kleine kartonnen doos genomen en daar gaatjes in gemaakt en hierin hooi en groentjes gedaan, zo kunnen ze spelen en tegelijkertijd vallen ze dan niet zo direct op de grond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .