Ga naar inhoud

Heeft De kleine stress of is ze ziek ?


smurfkuh

Aanbevolen berichten

Ik heb het altijd alleen moeten doen.. Ik doe het konijn in de katten reis box (waar de konijnen ook mee naar de da gaan) zodat ze geen kant op kunnen. Dan pak ik met duim en wijsvinger het bekje. Met mijn wijsvinger het lipje omhoog, met mijn andere hand direct de spuit achter de voortanden om zo in het bekje te komen, iets doorduwen zodat je ver genoeg achterin het bekje zit, beetje spuiten en het konijn los laten en spuit uiteraard weg halen. Even laten sabbelen en dan weer.

Als je konijn echt erg tegenwerkt kun je nog met die hand waarmee je het bekje vast pakt met je andere 3 vingers achter de bobbel van de bovenkant van het hoofdje vasthouden.

Jaja, na 3,5 week dwangvoeren ben ik exper haha ;)

Succes!

aangepast door Bloem
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Peterselie is eetlust opwekkend, dus ik heb een grote peterselie plant gekocht in de supermarkt, gepot en in de ren gezet. Dat was bij mij wel een succes. Dat was het enigste wat ze wilden eten en ook daadwerkelijk bleven eten. En alle sla soorten.. Maar als je konijnen gevoelige darmen hebben kun je sla beter vermijden.

Verse ananassap is wel goed voor de darmen. Maar als je het aansnijdt, moet je het zo snel mogelijk als ijsblokjes invriezen. Elke dag haal je dan een ijsklontje eruit die je in een glas doet en dat glas in heet water zodat het zo snel mogelijk ontdooit. Zodra het lauw is, direct opzuigen met een spuitje (ongeveer 2 ml) en achterin de bek geven (als dit je lukt)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier heb ik ook peterselie gegeven toen Draakje was gecastreerd. Konijnen zijn hier dol op peterselie en doen er een moord voor! Munt doet het hier ook erg goed. Maar alleen als ze het gewend zijn hoor, de eerste keren eten ze het nie top en daarna kunnen ze niet zonder lijkt het wel :P andijvie vinden de meeste konijnen toch ook erg lekker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook erg lang gewacht met het geven van het gemengde voer. Pas na 3 weken ben ik dat uit wanhoop maar gaan geven. Nu eten ze hun biks ook op, dus ga ik weer stoppen met het gemengde voer. Mijn ram kan namelijk niet zo goed tegen dat gemengde voer (plak poep).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemengd voer wil ze nu ook al niet meer :s Ze wil eigelijk alles behalve biks, gemengd voer en drinken :s Ze eet wel veel hooi. Ik heb peterselie, tijm en munt voor dr gekocht :) Wilde eigelijk ananas meenemen maar ik heb geen bakjes voor ijsblokjes te maken :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmzs ze eet nog steeds alleen de lekkere dingen, van het gemengd voer eet ze wel een beetje maar ook alleen de lekkere dingen. Ze heeft gister nog wel 2x gedronken en vandaag pas 1x. Heb vandaag ook nog geen keutels gevonden.

Waar de jeuk vandaan komt weet ik ondertussen misschien. Ik ben een kast aan aan schuren (binnen) en dat stof wat er vanaf komt dwarrelt in mijn huis rond. Misschien dat ze dat op zich heeft gekregen en daarom nu jeuk heeft ? Of zoek ik nu ver..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmzs heb net de dierenarts gebeld alleen die belt me vanavond pas terug. Ik vermoed dat ze toch echt pijn heeft want ze heeft echt geen trek om op te staan ed ik moet alles brengen. Gelukkig eet ze wel goed alle groente en hooi. Ik heb een filmpje gemaakt van toen ze net wat actief was onder het filmpje staan fotos van hoe ze nu ligt te slapen. Ohja het dwangvoeren lukt overigens echt niet, het zit overal behalve waar het moet zitten :s


/>http://youtu.be/-hlQFXwcq6E

Slapen

img0548ra.jpg

Slapen

img0549u.jpg

Mij in de gaten aan het houden ?

img0550hh.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een schatje, maar ze lijkt niet echt gelukkig..

Kijk eens in de bijsluiter van je pijnmedicatie.. Ik mocht 2x per dag geven en dan echt om 10 uur 's morgens en 22 uur 's avonds. Als ik 30 minuten later kwam had ze weer pijn..

Konijnen met pijn eten niet..

Zodra ze echt helemaal niets meer eet en/of helemaal niet meer keuteld moet je direct naar de da, dan is er echt nood aan de man! Maar ook als haar temp 40 graden of meer word..

Geef haar ook een los handje hooi, dat is makkelijker eten als zo'n bal.

Mijn nijnen hebben ook 4 weken lang alleen lekere dingen gegeten en dwangvoeding. Overal waren ze snel op uitgekeken dus ik moest aldoor weer wat nieuws verzinnen om ze te geven. Dus geef de moet niet op! Hou vol! En als het dwangvoeren niet lukt, kijk dan of iemand anders je helpen kan. Woon je in de buurt van Alkmaar? Want dan wil ik je wel helpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bloem ze eet eigelijk alles behalve haar SS, ze eet ook gewoon hooi. Merkte net alleen dat Bubbles een wond van 2-3cm heeft onder haar pootje, misschien dat De kleine daar wat van overstuur gestrest van is..

Ze keutels overigens ook weer wat, wel heel klein en het is eigelijk alleen maar hooi & haren. Maar ze keutelt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .