Ga naar inhoud

Ik zoek een echte dikmaker.


Kimm

Aanbevolen berichten

Hoi!

Zoals jullie weten heb ik 3 jongen konijntjes, maarja nadat ik bij de dierenarts ben geweest, en ik vertelde hoe oud ze waren. Geloofde hij het niet. Ze zijn veelste mager, en ze groeien ook niet goed. De dierenarts wist te vertellen dat dierenwinkels hun konijnen speciaal fokken, en het hem verbaasde dat deze 3 nog leefde ook zei hij dat ze meestal binnen een week al dood zijn.

Nu eten ze wel prima, hebben ze hooi (dat vinden ze heerlijk) Ook heb ik een paar pakjes, met bijv. tuinmix en veldkruiden door het hooi gemixt, ook lussen ze af en toe wel een stukje appel, of wortel ook vinden ze een crackertje op zn tijd wel lekker. Maar hun eten met zn 3en nog minder dan 1 volwassen konijn. Nu voel je gewoon hun ribben en boten.. Ik zou ze graag wat dikker hebben zodat ze ook iets meer weerstand hebben.

Ik wil ze niet vetmesten. Maar zoals me vader zei, als ze zo door blijven groeien en aankomen, mogen we hopen dat we ze over 5 jaar als kerstmaaltijd hebben( dat was een grapje van hem hoor)

Ik hoop dat jullie lekker dingen hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet je zeker wat hun precieze leeftijd is? jonge konijntjes zijn vaak nog wat "bottig" dit trekt meestal wel bij. echter moeten ze wel bijkomen en groeien uiteraard.

Wat voor voer geef je? Je zou SSjunior kunnen proberen. Dit is een goeie brok, maar geeft net een beetje extra om te groeien.

daarnaast kunnen ze door wormen ook mager zijn. Maar dit zou je moeten laten onderzoeken en na meoten vragen bij een DA of zo'n jong konijntje al ontwormd mag worden.

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen flauw idee, of jonge konijntjes dit mogen hebben, maar ik voer mijn ene konijn bij met erwtenvlokken om haar op gewicht te krijgen en hopelijk dan ook te houden. Ik heb 5 gram SS vervangen door 5 gram erwtenvlokken en daar kwam ze meteen op een rustig tempo van aan. Maar nogmaals, ik weet dus niet, of je die dingen mag geven aan konijnen van alle leeftijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me richten op goede voeding, en niet op 'dikmakers'....

Als een mens te dun is, is alleen maar friet en pizza ook niet "the way to go", lijkt me.

Wat de beste voeding in dit geval is weet ik niet, daar heb je al tips voor gekregen hierboven. Maar nogmaals: voedingsstoffen zijn heel belangrijk en die zitten in 'dikmakers' niet altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij jonge konijnen voel je altijd de ribben en botten goed.

Ik zou ze gewoon twee keer per week wegen en zolang ze aankomen is het prima. Ik zou ze niet van de ongezonde troep gaan geven waar ze dadelijk ook nog darm of blaasproblemen van krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .