Ga naar inhoud

Minou plast op schoot - mogelijk blaasprobleem????


Aanbevolen berichten

Minou ons voedstertje heeft vandaag voor het eerst bij marlieke op schoot geplast op zich niet zo heel erg alleen een beetje jammer dat ze dat nu al 3 keer heeft gedaan in amper 3 uur tijd. Wij vragen ons af dat een speciale reden heeft? Of zal het gewoon weer teritorium afbakining zijn?

Groeten Bart en Marlieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ben ik weer met een nieuwe vraag...

Minou heeft de laatste dagen elke keer aan dr achterste veel natte stro hangen. Dit was anders nooit... nou vermoed ik dat ze misschien een blaasprobleem heeft, waardoor het veel nat is bij dr achterste en daardoor veel stro aan blijft plakken.

Ook heeft ze gister, en 2 dagen daarvoor ook een keer op schoot geplast. Gister was het wel heel erg toen heeft ze wel 4x op schoot geplast... elke keer terug in dr kooi (voor straf) maar daarna deed ze het weer. Dit zou natuurlijk ook heel goed territoriumdrift kunnen zijn...

maar gecombineerd met dr natte achterste en ook dat ik haar plas niet echt gelig vind, maar veel meer waterig... weet ik het niet meer

ook is ze veel onrustiger... eet en drinkt wel goed (drinken wel veel).

ook had ze weer een beetje diarree.

hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn en waar ik nog extra op moet letten bij blaasproblemen.

als het morgen nog zo is ga ik morgen een afspraak maken bij de da voor dinsdag.

groetjes

ps Minou is een teddy en heeft wel lange haren waar veel in blijft hangen, maar nu is het veel meer dan hiervoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er zoveel in blijft hangen hoort niet ongeacht of het nou een kortharige of een langharig konijn is.

Ik zou niet wachten tot dinsdag maar morgen al langs de da aan gaan, want dit kan inderdaad een blaasontsteking zijn en je zou toch niet willen dat ze er een dag langer mee loopt dan noodzakelijk neem ik aan.

De diaree kan komen van het ongemak van de blaasontsteking, dat ze door de lichte stress daarvan aan de diaree is, maar hiermee doe ik ook maar een gok.

Beste is toch even een bezoekje da doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is best vreemd... nu heeft ze weer een hele poos op schoot gezeten niet geplast! ik snap er niks meer van!

ga proberen morgen te gaan... maar ben bang dat het niet gaat lukken... zeker niet met een plasje... dat zal dinsdag een stukje makkelijker gaan... heb dan ook een auto...

maar doen natuurljk mn best voor mn meisje! jullie horen het weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm het gaat hier over het konijntje met het mogelijk blaasprobleem he. Dus ik stel voor dat ik ff beide topics samenvoeg. Volgens mij heb je dus meer kans dat het blaasproblemen zijn hoor en niks territorium (of toch nog niet meteen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we hebben vanaaf maar ff een bezoekje aan de DA gehad... 1/2 in de wachtkamer gezeten... gelukkig vond Minou het helemaal neit erg... wat nou blaffende honden.... dr kop kwam elke keer uit dr reisbak en we hebben daar ook lekker kunnen knuffelen... want daar was het normaal de tijd voor!

maar goed ff over dr blaas. de da heeft aan dr blaas gevoeld en merkte daar helemaal niks raars aan... dit moeten we dus ff aankijken... ik moet zeggen dat de laatste 2 dagen ook geen stro meer aan dr achterste bleef plakken. als ik toch rare dingen merk moeten we ff een plasje brengen.

Dan zijn we eigenlijk vooral gegaan omdat ze de laatste dagen ook een vies neusje had... daar heeft de da ook naar gekeken en ze vermoed wel dat het het snot is...:(( das niet zo mooi.. . maar het goede nieuws is dat het nog helemaal in het beginstadium is als het zo is. heb dus een ab kuur voor 10 dagen gehad om het toch helemaal de kop in te drukken. Ook zag ze maar ene klein verschil in slijmvlies/hoornvliezen... ik weet het niet meer hoe het heet (bij dr ogen, als je dat zo omhoog drukt) was niet zo heel erg rood. Dat is dus mooi! ook heeft ze soms wat viezigheid bij dr oogjes.... dat hoort schijnbaar ook bij de pasturella

we gaan dus nu maar trouw 10 dagen ab geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .