Ga naar inhoud

hoort dit zo ? wat kan ik doen


sissydonna

Aanbevolen berichten

sins vorige week heb ik een konijntje, ongeveer 7 weken

het valt mij op dat ze aardig snel ademhaald ? dr hele lijfje gaat dan op en neer...

ook laat ze zich zo in 1 keer omvallen, en ligt dan heel raar... helemaal uitgestrekt met dr kopje op de grond en dr poten helemaal lang uit...

vanmiddag lag ze ook weer zo raar... ( ik dacht die gaat me helemaal dood)

nu heb ik dr op schoot en ze is bewegelijk en actief.. en alert... hups overal heen...

en ik vind dr buikje een beetje opgezet ??, weet niet of dit zo hoort... ze reageert niet als ik aan dr buikje kom, tis ook nie zacht.. ut staat best strak..

ze voelt eerlijk gezegt ook niet zo warm ??

misschien hoort het allemaal wel zo hoor.. maar ik denk ik vraag het toch even aan jullie.. jullie hebben dr meer verstand van...

ik zal zo nog even kijken of ik een foto hier op kan zetten, zodat jullie zien hoe ze ligt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet ze? Keutelt ze? Een buik moet juist niet zo hard als een opgeblazen ballon aanvoelen, en zeker ook niet erg blubberig als het ware. Zolang dat ze keutelt en eet is het goed. Dat een konijn af en toe zo languit ligt is normaal hoor. Heb je al eens in de nek gevoeld wb temperatuur? Staat ze niet op de tocht en kan ze zelf uitzoeken of ze op een koel plekje of warmer plekje kan liggen? En snel ademhalen.. dat doen alle konijnen denk ik wel. Je hoort niets als ze ademt en de neus en al is schoon? Dan is er niet zo snel iets aan de hand denk ik. Maar voor de zekerheid kan je altijd eens de dierenarts bellen en eventueel een bezoekje brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze eet, ze keutelt heel goed zelfs... zie daar verder ook niks aan... dr hoofdje is schoon, geen vieze oogjes , oortjes of wat...ze is ook niet lusteloos ofzo hoor... alleen dat buikje... lijkt mij opgezet.. voelt strak aan..

op de tocht.. hmm... ze staat naast een kast.. maar idd wel tegenover de deuropening....

kunnen ut misschien wormjes zijn ?

ik zal eerst haar bak is verhuizen... das wel een goeie :s,

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

ja me 1e konijntje sins jaren... heb de dierenarts gebeld, en omdat ze goed eet en poept en drinkt en gewoon actief is hoef ik nu nergens bang voor te zijn, een wormenkuurtje zou geen kwaad kunnen.

maar effe in de gaten houden, en wanneer ze stopt met eten of minder gaat eten en ( te ) rustig wordt dan mag ik direct langs komen..

dus het zal wel overbezorgdheid zijn van mij ...

en ik heb wat extra stro in dr tunnel gedaan waar ze in ligt.. dan ligt ze in elk geval wat warmer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar voelt je konijn koud aan dan? Als het tussen de oren maar warm is, dan is het goed.

Waar komt je konijntje vandaan? Staat ie nu misschien kouder dan waar hij vandaan komt?

Voer je dezelfde biks als waar je konijntje vandaan komt en/of heb je dit gemengd met andere biks?

Heb je hem iets aparts te eten geven? Een snoepje of knabbelstaaf, of iets van fruit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

tussen dr oortjes voelde het wel warm aan,

en ja ze staat hier kouder.. ze stond aan de andere kant van de deur zeg maar, die open stond.. en de achterdeur stond open, dus ze stond op de tocht...

ik meng haar voer nu met het voer wat ik ga geven, dat kreeg ik mee.. ze komt uit de dierenwinkel.

ze heeft gisteren een worteltje gekregen, maar daar heeft ze weinig van gegeten...

ik hou haar in de gaten ( sowieso natuurlijk ) maar ze hupst nu vrolijk door dr hok, dus het zal wel mijn eigen zorgen zijn geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .