Ga naar inhoud

HELP... Mijn konijn eet geen biks meer?!


Wanda86

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Teddy Widder van anderhalf jaar oud (Buddha).

Hij at vanaf het begin al niet echt goed hooi, toen ben ik over gegaan op kruidenhooi en biks van Hopefarms Supertrio... Buddha was altijd al meer een biks en groente liefhebber.

Totdat hij 3 weken geleden ineens ze biks liet staan en alleen nog maar hooi, stro en groente at. Ik dacht gelijk aan haakjes aan z'n kiezen, gelijk naar de dierenarts gegaan... En dat bleekt ook het geval, ze heeft het eerst zo geprobeerd te veilen, toen bleek na een paar dagen het niet geholpen te hebben. Hebben ze dit onder een klein roesje nogmaals geprobeerd zodat ze er beter bij konden... Dat is afgelopen woensdag gebeurd, hij eet nog steeds geen biks.

Weet iemand hier raad mee?? Kan het kwaad, ik merk wel dat hij nu staat te springen om ze hooi en groentes... Maak me best zorgen omdat hij altijd ze biks zo lekker vond...

Hoop wat van jullie te horen, alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet er nog mee beginnen, ben nog een half uur aan het werk en dan gelijk thuis aan de slag er mee.

De biks die ik geef is inderdaad hard ja, zijn snoepjes eet hij wel met gemak weg... Terwijl dat ook vrij hard is.

Ben benieuwd of hij het gaat eten als ik er "slobber" van maak en anders maar weer de dierenarts bellen...

Bedankt voor jullie reacties en ik hou jullie op de hoogte :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet er nog mee beginnen, ben nog een half uur aan het werk en dan gelijk thuis aan de slag er mee.

De biks die ik geef is inderdaad hard ja, zijn snoepjes eet hij wel met gemak weg... Terwijl dat ook vrij hard is.

Ben benieuwd of hij het gaat eten als ik er "slobber" van maak en anders maar weer de dierenarts bellen...

Bedankt voor jullie reacties en ik hou jullie op de hoogte :)

Als hij de snoepjes wel eet dan zou ik zsm op SS overstappen.Hij zal toch moeten eten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Kodi last kreeg met zijn kiezen deed ik wat brokjes science selective en wat water in de keukenmixer. Dan goed 'klein' maken. Mag best iets vochtig zijn. Door warm water (niet heet) te gebruiken komt de geur van het voer beter uit; dan viel Kodi er ook direct op aan. Kijk eens of hij dan wel wil eten. Hij hoeft dan zijn eten namelijk niet te vermalen......

Voer aangelengd met water moet je wel iedere 24 uur verversen ivm mogelijk 'rotten'. Je kunt ook ruiken dat het voer niet goed meer is.

Kodi heeft zo echt nog maanden gegeten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou gister gelijk geprobeerd, kokend water bij z'n biks gedaan... Laten afkoelen en gegeven, heerlijke geur kwam er van af! Hij heeft er in totaal 1x van gegeten :( Dus ik snap echt niet wat het 'probleem' is... Had net een zak biks van 15kg gekocht!

Ik ga zo de dierenarts maar weer bellen, het is nu 6 dagen geleden dat hij geweest is voor z'n kiezen. Uiteraard geef ik hem nu wel meer groente en hooi, maar dit lijkt mij niet goed?! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dan weet ik het ook niet. Als hij wel hooi eet, zou hij volgens mij geen last van de kiezen moeten hebben. Hooi vermalen gebeurd toch ook op de kiezen. Heb je misschien een kieskeurig konijn wat uitgekeken is op zijn biks ???? k durf het je niet te zeggen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou je raad het nooit, ik heb dus wel degelijk een kieskeurig konijn, want wat was dat bakje snel leeg zeg met SS!! :D Had nog geprobeerd om wat van ze oude biks (Hope Farms) erbij te doen, maar die liet hij mooi staan.. Boeffie!!

Weten jullie misschien waar je voor een redelijke prijs SS kan kopen??

Super bedankt voor jullie reacties/tips!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha fijn!Sommige mensen denken dat ik aandelen heb in SS,haha,maar ik vind het echt supervoer.Ik ken eigenlijk geen enkel konijn wat het niet wil eten.Ze zijn er vast wel maar de konijnen die ik ken vinden het heerlijk.En ik vind dat mijn konijnen het heel goed doen op SS.Voor mijn konijnen niks anders meer.Ik koop het trouwens bij de welkoop 1500 gram voor € 9,50.Een grotere verpakking van 3 kilo is ietsjes goedkoper in verhouding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik hoorde altijd al goede verhalen over SS, maar dacht zolang hij Hope Farms lekker blijft vinden houden we het zo... Maar meneer heeft een eigenwilletje haha :P

Ja goed idee dat mengen, hopen dat hij niet alleen de SS op eet dan... Ben in ieder geval heel blij dat het niets ernstigs is :D

Nogmaals super bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .