Ga naar inhoud

Te veel eten?


Francesca Aru

Aanbevolen berichten

Ik heb het gevoel dat mijn konijnen blijven eten? Is dit normaal?

Ze zijn nu pas overgeschakeld naar SS, daar eten ze van maar het lijkt erg weinig zo 15 gram.. Dagelijks hebben ze vers hooi, water en ook groenten.. Maar elke keer dat ik weer bij die konijnen ga kijken is hun bakje leeg en staan ze alletwee te schooien.. :yes:

Nu vraag ik mij af, kan een konijn gewoon blijven eten? Of geef ik ze nu echt gewoon te weinig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef overdag ook wilgentakken en dergelijke , bloemkoolbladeren, peterselie (af en toe), basilicum..

Maar tzijn echte schooiers, kwam me vriendje gisteren nacht naar mij zei hij, jou konijnen hebben honger hoor!! En als me vader dat ziet kan hij niet weerstaan en geeft hij ze ook altijd wat groenten :he: (al wordt ik daar soms echt boos om )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fancesca, soms is het even tanden bijten :) die sloebers staan altijd te kijken wat er te bikken valt... Vanmorgen nam ik Tigger haar bakje voor droogvoer - rara wie van ons twee er het eerst aan de berging stond? En als de koelkast opengaat, moeten we ook altijd opletten dat we bij het sluiten geen konijn ertussen steken... ETEN! ETEN! ETEN! :) Deze week heeft ze zelfs helemaal zelf een zak kruidenhooi opengekregen en dan keek ze: "wat flink hé? " :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oow mijn konijnen bedelen ook altijd haha, ze hebben hun brokjes binnen 2 minuten op en als Fire honger heeft gaat ie ook altijd in zn binnenhok zitten met zn pootjes op de rand op de plek waar hij zijn brokjes krijgt en dan zo dat koppie erbij, vetzak dat het is :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh zeg! De gemenerd ligt nu zo zielig naar mij te kijken maar laat wel haar BDK liggen... Zoveel krijgt ze nochtans niet te bikken , hoor! Kan het trouwens zijn omdat ze minder voer krijgt, maar medicijnen, dat ze haar BDK nu laat liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar wel hooi + geweekte SSkorrels met drupjes op hé - die kuur moest ook. Dat moet driemaal daags, maar ik zit nog ruim onder de dagelijkse "mag-ze-hebben"-portie. Nu is die ontwormingskuur volgens de DA wel een smerig goedje voor nijnen (lees als: helemaal niet lekker)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat medicijnen de smaak van bdk's veranderen, waardoor ze die niet meer lusten. ;)

Tnx, Sher! Ja, dat dacht ik persoonlijk ook, vooral omdat de DA ook al zei dat het een smerig smakend goedje was en dat we dat dus moesten dwangvoeren. kan me inbeelden dat ze het dan niet uit zichzelf "een tweede keer" wilt opeten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .