Ga naar inhoud

maden


marieke feijen

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft maden gehad, gelukkig was ik er op tijd bij, maar zijn kont en anus zijn toch aangevreten. Hij heeft veel medicijnen en zalf waardoor de kont vies en plakkerig blijft. De anus is opgezet en hij blijft plakpoep houden. Heeft iemand hier ervaring mee? het is zo zielig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn wat maden overleeft is erg zeldzaam, dus vandaar wellicht dat er nog niemand met ervaring heeft gereageerd. Ik neem aan dat hij AB krijgt? Als het weefsel is aangevreten is dat hetzelfde als wanneer er een open wond door een andere oorzaak zou zitten. Dat duurt lang voor het geneest. Sterkte ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Juul heeft ook maden gehad, en deze overleefd na twee dagen intensieve zorg. Bij haar was er inderdaad ook een deel van de bovenste huid weggevreten door de maden. Dit hebben we goed schoongehouden met een betadineoplossing (we hebben haar daar ook een aantal dagen in gewassen omdat de maden niet tegen betadine kunnen) en ik heb er 1x daags teatreezalf opgesmeerd zodat de wond mooier zou genezen. Na twee dagen begon de huid dicht te gaan, er kwam een dun korstje op. Toen ben ik gestopt met het smeren van de zalf zodat de huid verder zelf het werk kon doen. Binnen twee weken begonnen er weer zachte haartjes op te groeien en zag je niets meer van de beschadigde huid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans is veel kleiner omdat veel mensen horren hebben en dus niet zo snel een groene vlieg binnen zullen krijgen. Maar het is niet uitgesloten, dus toch altijd in de gaten houden als ze plakpoep hebben of natte/vieze kontjes.

Marieke en Madammie, fijn dat jullie konijnen het overleefd hebben. Geeft weer hoop voor andere gevallen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans is veel kleiner omdat veel mensen horren hebben en dus niet zo snel een groene vlieg binnen zullen krijgen. Maar het is niet uitgesloten, dus toch altijd in de gaten houden als ze plakpoep hebben of natte/vieze kontjes.

Marieke en Madammie, fijn dat jullie konijnen het overleefd hebben. Geeft weer hoop voor andere gevallen

Ik heb Juul uiteindelijk alsnog in laten slapen hoor. Maar dan vanwege de EC. Dat was heel zuur, want we hadden er al zoveel voor gedaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .