Ga naar inhoud

Foto van mijn konijn, ziek konijn wat te doen? wat is het


kusmarjo

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van wat ik hier gelezen heb, ben ik ook eens het archief in gedoken. Ik hoop dat ik nog eerlijk mag zeggen dat ik geschrokken ben. Misschien moet ik het hier inderdaad maar bij laten, aangezien hier veel jonge meisjes op het forum zitten, die een pittige discussie niet zo kunnen waarderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat mij maar even, ik heb niet bepaald mijn week geloof ik. :arf:

Excuses indien ik de TS verkeerd beoordeeld zou hebben.

Maar na hier meegeleefd te hebben met al die konijntjes die afgelopen week het niet gehaald hebben terwijl hun baasjes echt alles geprobeerd hebben, en die paar die het niet gehaald hebben omdat hun baasjes pas na 24 uur (of meer) hier gingen posten dat hun konijntje niet meer at (laat staan naar een DA geweest te zijn), kan ik er even niet meer zo goed tegen dat iemand een ziek konijn met dit soort symptomen niet meteen meeneemt naar de weekenddienst-DA, laat staan meteen op maandagochtend naar de eigen DA.

Maar goed, misschien heb ik het verhaal niet goed begrepen.:neutral:

Link naar reactie
Delen op andere sites

EC kan wel genezen worden voor een tijdje, maar niet helemaal weggehaald worden uit het lichaam, dus zelfs als je konijntje geneest is er een kans dat de ziekte ooit opnieuw doorkomt... Het is aan jou om te beslissen of je dat risico wil nemen of niet.

Overigens, als de achterhandverlamming door EC komt kan die deels of helemaal genezen met behulp van medicijnen. Alleen Panacur is niet altijd genoeg, ik heb Panacur, Loxicom (kan ook Metacam gebruiken) en Baytril gegeven. Loxicom is pijnstillend en ontstekingswerend, Baytril is antibiotica.

Moest je toch nog van gedachte veranderen en Duke medicatie willen geven, raadpleeg dan een konijnkundige arts zodat je zeker weet dat je de juiste hoeveelheid van alles geeft. Mijn Fungus kreeg een maand lang net te weinig Panacur, geen verbetering, heb hem uiteindelijk moeten laten inslapen omdat hij nog maar een schim van zichzelf was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze vorige reactie is miss te bot, maar het komt er wel op neer. Het is waarschijnlijk heel kwetsend om te horen, daarom wil ik het ook zo niet omschrijven. Want misschien geef je wel heel veel om je konijn, maar weet je er gewoon geen raad mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik dat ik prima om ga met mijn konijnen. Dit omdat ik ze geef wat ik heb en wat ze nodig hebben, en dat voldoet aan wat er geeist word als je een konijn neemt. Ik heb ruim de tijd om. het aantal konijnen te verzorgen wat ik heb, Ik geef heel erg veel om de konijnen en waar zij dat willen geef ik ze die aandacht met knuffelen , als zij dat niet willen dan laat ik ze lekker lopen en ga niet dwingen geknuffelt te worden. Ik heb genoeg geld om ze te verzorgen, ook als er iets onverwachts zou gebeuren zoals een nieuw hok dat dringend nodig is. Verder heb ik voldoende kennis van konijnen en zo niet dan zoek ik op internetof op dit forum de informatie zodat ik goed kan handelen.

De reden waarom het deels helaas zo ver is gekomen, is omdat ik mijn 4 konijnen heb laten controleren op gezondheid ( dit gebeurd als ik aan een konijn iets niet vertrouw ) . de controle en enting is gedaan door een assistente. Die persoon had geen kennis van de konijnen maar heeft de enting wel gegeven. hiervoor was ze wel bevoecht maar ze had geen ruime kennis van konijnenziektes. Toen was al zichtbaar dat Duke ziek was, daarom heb ik een controle afspraak gemaakt waaruit bleek dat er niks aan de hand zou zijn. Wel was duke wat aan de zware kant, dat zou zijn moeilijke ademhaling veroorzaken en het feit dat hij moeite had met lopen. De diaree was niet zo erg, wat later dus urine bleek te zijn. Omdat ik daarbij dacht dat het niks kwalijks was en denkend door het overgewicvht heb ik Duke wat in de gaten gehouden en gewoon vaker in de panelen ren gezet zodat hij meer zou bewegen en meer gras kon eten.

Hierbij vind ik niet dat ik een slecht baasje zou zijn, of dat dit nou een reden is om te zeggen, ik weet niet wat je hier eigenlijk doet, dit is een forum voor konijnenliefhebbers wat doe je hier. Waarom zou ik hier niet horen of waarom zouden mensen zich afvragen wat ik hier doe als ik ontzettend veel van mijn dieren hou. Ik vind het jammer dat mensen zo snel op een negatieve manier denken zonder echt alles te weten. Ik steek veel tijd in mijn beestjes en niet alleen in eigen belang. Ook vooral in belang van de dieren. Verder ben ik klaar met dit soort discussies want het is al een aantal keren voor gekomen dat er iets gebeurd, wat ik hier meld om advies te krijgen en uitloopt tot een discussie waarbij vervelende oordelen worden gegeven die niet kloppen.

Het is misschien vervelend als mensen een ander beeld hebben van mij of mij als verzorger van mijn konijnen maar ik kan daar verder niet zo veel mee zitten. Ik weet in iedergeval zelf hoe het zit, en als mensen zich echt bezorgd zouden maken of mij echt een slecht baasje vinden nodig ik ze uit eens langs te komen en daaruit je oordeel te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .