Ga naar inhoud

Vreemd gedrag na injectie tegen syfilis


jack en olivia

Aanbevolen berichten

ons vrouwtje heeft syfilis, dus donderdag zijn ze beiden met een antibiotica prik behandeld.

savonds aten ze gewoon nog niks aan de hand, vrijdag ochtend zij moest niks geen snoepje geen brood niks,

daarna wel biks gegeten, hij at wel redelijk, savonds hadden ze bijna niks gegeten.

ze eten wel hooi en krijgen verschillende bladeren van de appel, aardbeien rozen boom enz, gedroogte dingen en groenten willen ze wel.

maar vanmorgen wouden ze ook niks, dus ik heb ze gedwangvoerd met SS.

keutels zijn erg klein en ze nemen nu bijna niks meer aan behalve bladeren hooi en fruit.

ik ga ze zo weer dwangvoeren.

nu had ik prefentief al cisaral in huis voor het geval dat, zou ik dat kunnen geven zonder dat het nare bijwerkingen heeft als ze niet verstopt zitten?

en heeft iemand hier ook last van gehad dat ze na die injectie slecht aten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lizzie hield anders al op met eten van Sulfa-AB, weet je nog, Cindy?

Het probleem is alleen dat ze van zo weinig eten wel ineens darmproblemen zoals verstopping, gas of stille darm kunnen krijgen. Dus blijven dwangvoeren. De Ciseral kan je zonder probleem geven lijkt me. Ik mocht het bij een al behoorlijk oud konijn elke dag 'preventief' geven, dus ik zou wel proberen daarmee (en met dwangvoer) de darmen aan de gang te houden. Bij mij kwam na 3 dagen na het einde van de kuur de eetlust pas terug. Als ze ergere symptomen vertonen zoals wegkruipen, tandknarsen, rillen, weinig-geen-of hele kleine keutels, koud aanvoelen, dan als een gek naar de DA want dan is het misschien verstopping of gas geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze eten wel gedragen zich verder normaal wel een beetje suf.

ze hebben vannacht ook weer normale keutels eindelijk neergelegd, heb beneden bij ze geslapen zodat ik kon horen of ze aten en dit deden ze ook de hele nact,

die cisaral wil ik ook geven voor het geval dat ben alleen bang dat het niet samen gaat met de injectie.

verstopping of gas hebben ze gelukkig niet, had gister ook een DA gebeld voor advies ze zegt eten enn keutelen ze morgen (dus vandaag) nog niet moet je langs komen!

maar het gaat goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, dus ze eten normaal en ze keutelen nu ook weer normaal? Hou dan in de agetn of de suffigheid ook snel weg gaat. Dit klinkt inderdaad alsof het van de prik is geweest. Dat is nl best heftige AB.

De Ciseral kan je gewoon samen met de AB geven hoor, maar als je twijfelt kan je altijd de DA nog bellen. Maar als ze nu goed eten en keutelen is het niet meer nodig.

Moeten ze deze prik inderdaad nog 2 keer zoals Cindy zei? Vraag dan meteen van te voren of je de Ciseral mag geven en neem wat extra dwangvoer mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ze moetennog 2 keer helaas! zondag avond was het over, maar vanaf donderdag avond vond ik dat best lang duren.

hun raade niet aan om het te geven als er nog gekeuteld en gegeten word(ookal is t allebei wat minder)

hun zeggen medicijnen geven bij konijnen doen we alleen als het egt nodig is eerder niet, en daar sta ik ook achter!

vrijdag moeten ze weer dus ga het maar even vragen.

is die AB zo heftig dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ab is een speciale, maar zelf heb ik laatst 40 konijnen er mee behandeld...en een had acuut diaree gekregen.

Deze werkt of kan gevoelig op de darmen werken, staat het middel om bekend.( konijn kan er aan overlijden door uitdroging diaree)

Maar je kan helaas niet zonder wil je de syfillis bestrijden.

Het is enkel zaak dat de konijntjes zo fit mogelijk de injectie krijgen, dus met enkel syfillis ( besmetting)

Zou als ik jouw was zo wie zo even naar de bijsluiter vragen bij je dierenarts, voor de bijwerkingen en dingen waar je op moet letten....

Krijgen wij toch ook bij een aphotheek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .