Ga naar inhoud

Drinkbak of fles?


saskiaa

Aanbevolen berichten

Wat is beter een bak of een fles?

Ik geef nu altijd bakken water aan de konijnen omdat dat makkelijker is om te verschonen/bijvullen maar ook omdat ik dan zeker weet dat ze kunnen drinken. (stel dat het flesje verstopt raakt oid) en het me natuurlijker leek. Maar nu hoorde ik van de opvang waar ik m'n konijnen naar bracht voor de vakantie dat bakken heel onhygienisch zijn? Wat is het beste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat lijkt bij mij dus ook. Mijn drinkbakken staan ook in de ren en kan inderdaad geen bodembedekking inkomen. Ik verschoon het 2 keer per dag waarvan 1 keer per dag met een sponsje erdoorheen en af en toen met een sopje goed uitsoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat een konijn uit zichzelf in een waterbak gaat poepen ;)

Mijn konijn had een waterfles, maar hij dronk op een gegeven moment niets meer en dus heb ik er een bak bijgezet. Zijn voorkeur is duidelijk een bak geworden, ook al was hij niet anders gewend ;) Hij vindt het heerlijk! Zijn vriendinnetje ook :)

Heel af en toe staat er een pootje per ongeluk in. Heb maar één keer een vies bakje gehad, omdat mijn konijn in een baldadige bui wat biks erin gesmeten had. Bodembedekking kan er niet invallen, dat staat zo'n 1,2m verder op ;)

Ik was zelf ook bang voor zo'n smerige drinkbak, maar het is mij goed meegevallen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onhygienisch?Ach in de natuur drinken ze ook geen spa blauw.Zolang je iedere dag het water verschoont(ik zelfs soms meerdere keren als ik zie dat er erg veel rommel in ligt)is er niks aan de hand.Ik ben echt fel tegen drinkflessen en vind het dan ook zo sneu dat konijnen zo hard moeten lurken om een paar druppeltjes uit zo'n fles te krijgen.Hier drinken ze lekker zoveel als ze willen achter elkaar en dat vind ik veel gezonder.De overschakeling van fles naar bakje kan even wennen zijn ook voor de nijnen want in het begin gooien ze het nog wel eens om.Maar als ze eenmaal weten waar de vaste plek van het bakje is gaat het vaak gewoon goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook een zware bak, voor cavia's eigenlijk haha, maar daar hebben ze geen identiteitscrisis van gekregen.

Milo is ook vaak echt woest geweest op het flesje, omdat er óf GEEN water uit kwam, óf nauwelijks.. Dat was echt verschrikkelijk sneu. Ik heb verschillende flesjes geprobeerd, maar met een bakje is hij zoveel gelukkiger! Zie 'm nu echt regelmatig eens een slokje nemen. Of samen met z'n vriendin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb beide. en ook een combinatie: een fles die je omgekeerd moet zetten in een tuit, dat uitkomt in een bakje. Het bakje zit aan de konijnenkant van het gaas, de fles aan de andere kant. je kan gewone flessen van de supermarkt erin stoppen, dus geen algenaanslag en zo want steeds vers. Je hangt het zo hoog je wil.

Kunnen m'n konijnen kiezen. Meeste kiezen de bakjes. 1 van m'n kippen kiest de konijnenfles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb beide. en ook een combinatie: een fles die je omgekeerd moet zetten in een tuit, dat uitkomt in een bakje. Het bakje zit aan de konijnenkant van het gaas, de fles aan de andere kant. je kan gewone flessen van de supermarkt erin stoppen, dus geen algenaanslag en zo want steeds vers. Je hangt het zo hoog je wil.

Kunnen m'n konijnen kiezen. Meeste kiezen de bakjes. 1 van m'n kippen kiest de konijnenfles!

Dat lijkt mij ook wel handig, heb je daar een foto van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Hedwig had ik een bakje water neergezet, omdat mij wel duidelijk was dat ze nog nooit uit een flesje had gedronken. Ik had ook een fles opgehangen, maar daar heeft ze nooit uit gedronken. Toen Koekeroekes kwam, dacht ik dat ze het misschien van hem zou leren. Niks hoor, Koekeroekes heeft ook nooit meer uit een fles gedronken. In hun nieuwe hok heb ik niet eens meer een fles opgehangen. Ze drinken nu uit een bakje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier drinken ze ook uit een bakje. In het ene hok zo'n hangende aan de tralies, in het andere hok een stenen bakje op de grond.

Ten eerst vind ik die flessen echt ondingen. Het water blijft dan wel schoner, maar het lijkt me vreselijk om scheef onder zo'n fles te moeten hangen en een eeuwigheid erover te moeten doen om er maar een paar druppels uit te krijgen. Ik zou er spontaan last van mijn nek en tong van krijgen!

Ten tweede weigerde mijn vorige konijn nog om uit een fles te drinken toen ze gebitsproblemen kreeg. En dat terwijl ze 4 jaar daarvoor altijd uit een fles heeft gedronken. Toen ben ik dus overgestapt op bakjes en heb ik alle flessen weg gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50089.jpg

Die heb ik ook!

Bas heeft ook zowel een drinkfles als bovenstaand drinkbakje in z'n hok. Had 2 dagen na elkaar gemerkt dat er maar weinig water uit z'n drinkfles verdween, ookal werkte die perfect. Vandaar dus een bakje en daar drinkt hij wel regelmatig aan :)

De meisjes hebben alleen een fles, maar zij drinken er dan ook wel erg veel van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .