Ga naar inhoud

Eerste konijnenvoer


Jeannine

Aanbevolen berichten

Van de dierenarts hoorde ik dat jonge konijntjes bij 4 à 5 weken langzaam kunnen gaan wennen aan konijnenvoer, naast de fles die ze krijgen. Toch heb ik over bix gelezen dat je daar mee uit moet kijken bij kleine konijntjes. Ben op zoek gegaan naar SS waarover hier veel geschreven wordt. In alle 3 de dierenwinkels hiet in het dorp dus niet te vinden. Ik heb nu Deli Nature, voor 'junior konijnen' meegenomen.

De kleinste van het stel zit er al een beetje aan te knabbelen en de 2 groteren dus allebei niet. Ze zijn wel alle 3 (bijna 5 weken oud) volop aan het hooi.

Kent iemand Deli Nature? Is dit goed om mee te beginnen bij jonge nijntjes?

Verder maak ik me een beetje zorgen omdat ik ze nog steeds geen water zie drinken, niet uit de drinkfles en ook niet uit het waterbakje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt online bestellen, daar is het vaak ook nog een stuk goedkoper, bij zooplus hoef je geloof ik boven de 25 euro geen verzend kosten te betalen als je voor de moeder en de jongen koopt zit je denk ik al aan de 25 euro.

maar ik weet niet precies, ik koop ss hier gewoon bij de discus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SS kun je ook met (gekookt en afgekoeld) water wat fijn maken. Veel mensen gebruiken dit als dwang voeding als het konijn niet meer eten wil..

Vocht is ook heel belangrijk.. Ik weet niet of ze al groenten of kruiden mogen, maar in de meeste groenten en kruiden zit veel vocht. Maar in een fles zit toch ook vocht (neem ik aan)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .