Ga naar inhoud

konijn weigert hooi te eten


bunny_lovertje

Aanbevolen berichten

Uhmm, heb je al verschillende soorten geprobeerd? Mijn konijn lustte het ook niet, geen enkele soort, geen problemen gehad omdat hij het niet at, maar khad het veel liever gehad als hij toch hooi zou gegeten hebben , ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekend probleem! Sinds ik 1 theelepel kruiden elixer van jan smit op 500ml water geef eten ze meer hooi.. Daarbij ben ik ook meer groenten en (gedroogde en verse) kruiden gaan geven.

Je kan ook hooi thee proberen: water koken, hooi erin en 2 minuten laten staan, hooi eruit en in het flesje/bakje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook 1 of meerdere van de volgende kruiden proberen:

Eetlustopwekkend: Citroenmelisse, Dille, Erwtenvlokken, Johannesbrood, Kervel, Kruidenmix, Oregano, Paardenbloem, Peterselie, Selderij, Smalle weegbree, Tijm, Tuinbonen

Maag: Aardbeienblad, Brandnetelblad, Goudsbloembloemen, Kruidenmix, Paardenbloem, Papaya, Selderij, Smalle weegbree, Tijm, Walnootblad

Spijsvertering: Ananas, Appel, Citroenmelisse, Erwtenvlokken, Gerstvlokken, Goudsbloembloemen, Haver/luzerne brokken, Johannesbrood, Kaasjeskruid, Kamillebloemen, Kervel, Kruidenmix,Luzerneklaver, Maļæ½svlokken, Mango, Oregano, Paprika, Peterselie, Selderij, Smalle weegbree, Tuinbonen, Veldbonen, Wilde peen, Wortelloof, Wortel

Stofwisseling: Ananas, Goudsbloembloemen, Paardebloem, Paprika, Peterselie, Rozenbottels, Tarwe, Tuinbonen

Tanden/gebit: Ananas, Appel, Banaan, Brandnetel, Erwtenvlokken, Gerstvlokken, Lijnzaad, Mango, Papaya, Paprika, Tomaat, Tuinbonen

Zie http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/47046-kruiden-linkje.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling is dat ze door de kruiden meer hooi gaan eten ;) Hooi is goed voor de spijsvertering en voor de tandslijtage, dus als je van die 2 onderwerpen al 1 of 2 kruiden pakt en dan daarnaast bijvoorbeeld nog Eetlustopwekkend, dan heb je kans dat ze alsnog hooi gaat eten.. Bij mij wel in ieder geval ;)

Je kan ook van alle onderwerpen 1 kruidsoort doen.

Citroenmelisse houdt muggen ook op afstand, dus ideaal om bij het hok te zetten.. Het werkt eetlustopwekkend, maar ook voor de spijsvertering. Mijn konijnen krijgen het ook omdat het hun weerstand bevorderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe trouwens in een groot bakje een laag hooi, wat kruiden, laag hooi, weer kruiden en weer een laag hooi.. Bij mij vinden ze de kruiden zo lekker dat ze ook het een en ander aan hooi op eten. Sindsdien eten ze ook meer hooi uit de ruif en hooibal..

Je kan ook speeltjes kopen en daar hooi in doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn laat haar hooi links liggen,

Ik leg een grote hand hooi (in ruif) in haar ren, ze eet ervan, maar niet alle hooi eet ze daarvan op.

Dus leg ik er weer een grote hand bij en dat verse hooi eet ze wel op maar ook dan laat ze een deel liggen.

Is het hooi na een bepaalde tijd niet eetbaar meer ? of is het iets anders?

Kleinere porties geven heb ik geprobeerd, geef nu ook minder dan eerst, maar zonder resultaat, het hooi blijft liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .