Ga naar inhoud

Binnenhalen noodzakelijk na castratie?


mayjune

Aanbevolen berichten

Onze Flor gaat maandag binnen voor castratie en de Da zei dat hij erna best een weekje binnen gehouden werd omdat de wonde droog moest blijven en vliegen uit den boze waren.

Nu is dit wel een probleem binnen heb ik amper plaats voor hem (verbouwing alles staat druk opeen ) en ik heb geen kooi. In het tuinhuis gaat het bij mooi weer veel te warm zijn dat doe ik hem niet aan en een garage hebben we niet. Onder de carport is hetzelfde als buiten denk ik.

Wat ik de beste oplossing vond was hem met Floor van hok te ruilen dan kan ik hem in het afgesloten nachthok houden en dat is heel erg ruim. Dit is het hok

Foto-7MXVYKQW.jpg

Het nachthok is 80 op 1.20m en helemaal af te sluiten. Alleen is ook dat warm denk ik (dat zijhokje kan ik wel 1cm openzetten maar vrees dat hij het dan kan open krijgen). Als ik telkens de wonde controleer of ze zuiver en mooi droog is moet dat toch kunnen denk ik.

Hij blijft bovendien de eerste nacht bij de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat "warm" het minste probleem is, als hij onder narcose geopereerd wordt is het grootste probleem daarna om zijn temperatuur op peil te houden, vandaar dat in de winter geopereerde konijnen ook eerst binnen moeten bijkomen. Maar dat wil ook zeggen dat als het 's nachts nog flink afkoelt, het buiten te koud kan zijn voor hem de eerste dagen.

Daarnaast zet je 'm de eerste dagen het beste op handdoeken, omdat bodembedekking in de wond kan prikken. Je kunt het buitenhok dus niet volstoppen met stro tegen eventuele kou.

Als er echter geen andere oplossing is, en de voorspellingen van 't weer zijn warm de komende dagen, dan is het "warme" nachthok van floor misschien nog geen gek idee. Zeker omdat hij eerst bij de DA verblijft, en je zou een kruik bij hem in 't hok kunnen leggen. Mijn rammetje is destijds onder plaatselijke verdoving geholpen en was na enkele dagen alweer de oude.

aangepast door Nefke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een kooi gevonden die ik mag lenen maar ik ga hem wel niet veel uit die kooi kunnen laten, hij kan er op een beperkte oppervlakte af en toe wel eens uit maar dat zal echt niet veel zijn. Is dat dan niet zielig of is dat niet erg voor een herstellend konijn? Bovendien gaat hij Floor ook wel missen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .