Ga naar inhoud

Ervaring tarwe aren?


Carlijn

Aanbevolen berichten

Hoi,

De afgelopen dagen heb ik Cato nogal verwend met Tarwe-aren. Nu heeft ze vanaf zondag last van natte keutels(geen BDk's!). Ze drinkt verder prima, eet goed(zowel hooi als biks) en is nog lekker binkies aan het maken door de kamer.

Heeft een van jullie toevallig ervaring met tarwe-aren? Ook met daar op volgende natte keutels?

Wat kan ik het beste doen als Cato natte keutels heeft? Behalve zorgen voor veel hooi en water?

Morgen gaan we naar de DA voor de eerste vaccinaties. Misschien dat ik hem ook even om advies moet vragen? Wat vinden jullie?

Alvast bedankt!:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dus stoppen met die tarwe aren,en idd even morgen aan de da om raad vragen indien de ontlasting dan nog niet goed is.Waarschijnlijk heb je toch een beetje teveel van die aren gevoerd,ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik dat soort dingen niet voer.Even enkel hooi en water en een beperkt beetje biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment poept ze vooral keutels die vettig aanvoelen maar niet perse heel zacht zijn.. daarnaast heeft ze een paar natte keutels in het uur. Zachte keutels die nattig aanvoelen en makkelijk indrukbaar(platstampbaar :P) zijn.

Ik heb de biks eventjes weggelaten en heb haar nu op hooi en hooithee gezet. :P Ze zit :per al lekker van te knabbelen :yes: Hopen dat het voor morgen beter gaat, anders morgen idd maar even aan de dierenarts vragen.

Ik voer haar momenteel alleen hooi, water en biks en was bezig een aantal groenten en fruit uit te proberen(witlof ging goed, basilicum ging goed, aarbei minder....). Ik heb net even gekeken naar de hoeveelheid biks die ze krijgt. We doen dat namelijk altijd op gevoel. Maar heb het net op de weegschaal gedaan en onbewust krijgt ze 2x daags wel 45 gram denk ik :shocked:(ben er behoorlijk van geschrokken) Zou ze daarvan vettige/natte keutels kunnen krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dame en heer krijgen het bij mij elke dag, maar ga het afkloppen ik heb nog nooit (met welk voedsel dan ook) natte keutels gehad. Ik heb ook het idee dat het niet van die tarwe korrels komt, maar zou het voor de zekerheid eens navragen bij de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer haar momenteel alleen hooi, water en biks en was bezig een aantal groenten en fruit uit te proberen(witlof ging goed, basilicum ging goed, aarbei minder....).

Ik bouw groenvoer altijd heel voorzichtig op. Beginnen met kleine hoeveelheden en elke dag een beetje opbouwen. Kan het zijn dat ze op 1 van de nieuwe groenten die je gegeven hebt reageert? Ik zou het groenvoer voor de zekerheid ook even beperkten en het houden op hooi en water en 25g biks. Van opeens teveel groenvoer kunnen ze ook platte stoelgang maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer zelf ook tarwe aren. Hier moet je absoluut niet te veel van geven (ivm zetmeel / suikers). Ik geef heel af en toe 1 are voor 2 konijnen, en dan houd ik ook rekening in de rest van het rantsoen dat ze niet te veel suikers / zetmeel binnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja want die keutels die vettig aanvoelen zijn meestal "hormoon" keutels.

die van ons hadden ook af en toe van die grote hele slappe keutels, toen hebben we het voedingspatroon veranderd en na een paar dagen geen last meer gehad.

mochten de keutels nou vreemd blijven ondanks dat het voedingspatroon is veranderd dan even aan de DA vragen of je het goed doet, en miss cocc uitsluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .