Ga naar inhoud

Onbeperkt hooi?


miguel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Her en der lees ik op het internet wel eens dat een konijntje onbeperkt hooi mag eten.

Het is zo dat mijn konijntje momenteel op een hooi & water dieet staat omdat ze haar bdk niet meer opat, of er teveel produceerde.

Ik weet dat ze dus ter vervanging van het voer dat ze kreeg wel wat meer hooi zal gaan eten maar aan het tempo dat ik haar momenteel hooi zie eten denk ik dat ze misschien toch wel een beetje overdrijft.

Hoewel ik vaak lees dat je ze onbeperkt hooi mag geven vraag ik me toch af als ze nu door zoveel hooi te eten ook niet te veel bdk gaat produceren?

Eigenlijk is mijn vraag simpel samen te vatten tot: is onbeperkt hooi echt wel onbepert of moet er ook niet mee overdreven worden?

Dank voor jullie reacties,

M.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is volgens mij al verholpen.

Ze heeft vandaag nog geen keuteltjes laten liggen.

Ik dacht eerst dat ik teveel voer gaf (een kleine 20 gram per dag) hoewel ze hier vroeger geen last van had.

Maar toen bedacht ik me dat ik haar recentelijk af en toe een stukje brood gaf als snoepje zeg maar en het laatste brood wat ze kreeg kwam van een ander bakker dan gewoonlijk, misschien lag daar het probleem wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brood zou een oorzaak kunnen zijn, eigenlijk is brood ook niet zo goed voor konijnen. Wat je kunt doen is de brokjes weer langzaam opbouwen tot je weer op die 20 gram zit en kijken of het probleem uit blijft. Ipv van brood zou je misschien eens een lekkere wilgen tak kunnen geven. Ik weet niet of je ook groente geeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .