Ga naar inhoud

Floortje niet lekker


Aanbevolen berichten

Eigenlijk merkte ik het vanmorgen al een beetje.

Met het voeren zag ik dat er een paar brokjes waren blijven liggen in het bakje van Floortje. Ze toonde verder fit en kwam wel op het geluid van de nieuwe brokjes naar het hok om te eten. Ik gaf haar verder hooi en vers water.

De hele dag weggeweest en bij thuiskomst meteen de konijnen gevoerd. Ik deed het deurtje open en zag dat Floortje niet tot heel weinig gegeten had van de brokjes. Het hooi lag er nog. Het water was wel wat minder, hoeveel kan ik niet zeggen.

Ik keek in de ren en zag Floortje onder de trap zitten. Toen ik haar wilde pakken stond ze dat zonder verder tegensputteren toe.

Ik heb haar direct in de schuur gezet, in een nood-hok met een dikke laag stro. Het toilletje gecontroleerd, dat had ik 's ochtends leeg gemaakt en daar lag urine en keutels in. Ik heb de brokjes en het hooi bij haar gezet evenals het water maar ze keek er niet naar om. Dit was 2 uur geleden.

Net voor de tigste keer gaan kijken. Ze knabbelt aan het stro. Mijn vader heeft haar een postzegel groot stukje bruin brood gegeven en dit heeft ze opgegeten. Ja, stro en brood het is niet goed maar ik ben blij dat ze in ieder geval iets eet.

Ze voelt koud. Kouder in ieder geval dan de andere konijnen, en dan achter de oren in de nek. Ze zit niet gespannen, eerder futloos. De DA gebeld, ik moest haar goed in de gaten houden.

Hoe nu verder te handelen, met name vannacht? Ze lijkt nu weer beter dan 2 uur geleden. Zou het eenzaamheid kunnen zijn? Ze zit noodgedwongen alleen. Ik maak me zorgen om haar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als de donder met haar naar een DA op zondagavond als het na 2 uur al lijkt te beteren?

Een ander zou dat misschien doen, maar ik kijk het toch nog even aan.

Ze oogt zojuist fit. Haar ogen staan helder. Ze heeft wat stro en hooi geknabbeld maar nog geen biks.

Haar buikje voelt normaal, niet hard en ze maakt geen geluiden. Haar keutels zijn normaal.

Misschien haakjes? Dat ze daarom die brokjes niet eet?

Kou misschien? Omdat ze in de schuur direct leek te verbeteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koud is ze omdat ze ziek is, niet omdat het buiten koud is. Kou is wel een teken dat het heel erg mis is. Het je een normale thermometer in huis? Probeer eens haar temperatuur op te nemen (gewoon in de anus, zoals bij mensen) dat is wat betrouwbaarder dan alleen voelen.

Stro eten is niet goed, dat is te scherp voor de darmen, hooi is wel goed. Krijgt ze normaal groenten? Kijk dan eens of ze daar wat van eet. En als je denkt dat het haakjes zijn dan de biks fijnmaken en met wat lauw water een prakje ervan maken. Misschien eet ze dit wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Floortje is vandaag plotseling sterk achteruit gegaan. Vanmiddag was ik bij de DA geweest en begonnen met dwangvoederen. Ze ging nog verder achteruit en ik heb haar met spoed naar de DA gebracht. Zojuist heb ik vernomen dat ze hersenvliesontsteking heeft. Ze doen wat ze kunnen maar ze heeft niet veel kans.

Ik hoop dat ze het red. Floortje was altijd onze komiek. Ze maakte iedereen aan het lachen, ze was altijd vrolijk.

Nu is ze zo vreselijk ziek. We kijken nu de nacht aan en dan beslissen we morgen weer verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Floortje is niet vooruit- maar ook niet achteruit gegaan vannacht. Ze blijft bij de DA.

Ik ben er even geweest en het ziet er niet goed uit. Ze kan niet rechtop zitten, wel qua energie maar ze valt om alsof haar evenwicht niet goed meer is. Haar ogen draaien soms weg, dan zie je vooral nog het wit van haar ogen. De koorts is nog steeds niet gezakt.

Het dwangvoederen wordt steeds moeilijker, soms is het net alsof ze niet meer kan of wil slikken. We bekijken het gewoon van uur tot uur.

Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .